تأکید بر ارتباطات فرهنگی رونق اقتصادی را به ارمغان می‌آورد
کد خبر: 3820012
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

تأکید بر ارتباطات فرهنگی رونق اقتصادی را به ارمغان می‌آورد

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد تعامل و تأکید بر ارتباطات فرهنگی، رونق اقتصادی را به همراه دارد؛ باید موانع را برداشت و با ایجاد فضای گفت‌وگو و تبادل فرهنگ، زمینه را برای همکاری‌های اقتصادی مهیا کنیم.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمد علی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان، امروز، 27 خردادماه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان گفت: مرز یک نعمت و ظرفیت بزرگ است که باید به بهترین نحو از آن بهره‌برداری شود.
وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان مرز زمینی و با کشور عمان مرز مشترک دریایی دارد که اگر به‌طور صحیح از این ظرفیت استفاده شود، می‌تواند رونق اقتصادی برای استان به ارمغان آورد.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: آنچه در مبادلات مرزی بین کشورهای منطقه همواره ضروری و حائز اهمیت بوده، توجه به منافع دو ملت است. باید مردم دو ملت از منافع و ظرفیت‌های مرز به بهترین شکل استفاده و بهره‌برداری کنند.
وی اظهار کرد: ما با کشورهایی مانند افغانستان داری منافع و اشترکات بسیاری هستیم که در صورت برداشته شدن موانع و سهولت در روند مبادلات، شاهد رونق بخش تجارت و اقتصاد در این منطقه خواهیم بود.
موهبتی افزود: ایجاد تعامل و تأکید بر ارتباطات فرهنگی، رونق اقتصادی را به همراه دارد؛ باید موانع را برداشت و با ایجاد فضای گفت‌وگو و تبادل فرهنگ، زمینه را برای همکاری‌های اقتصادی مهیا کنیم.
استاندار نقش بخش خصوصی در ایجاد ارتباطات و تعاملات تجاری را مهم دانست و گفت: برقراری ارتباط و ایجاد شرکتهایی مشترک بین ایران و افغانستان یکی از عوامل توسعه و بسیار مهم است.

انتهای پیام

captcha