بهر‌ه‌مندی ۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز همدانی از دوره آموزشی دارالقرآن
کد خبر: 3819986
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

بهر‌ه‌مندی ۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز همدانی از دوره آموزشی دارالقرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود همزمان با اوقات فراغت، ۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از دوره‌های قرآنی ۹ دارالقرآن آموزش و پرورش بهره‌مند شوند.

بهر‌ه‌مندی 3 هزار و 500 دانش‌آموز همدانی از دوره‌ آموزشی دارالقرآنیوسف سعیدی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، گفت: امسال ۲۷۰ پایگاه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان فعال خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه 457 عنوان برنامه در پایگاه‌های اوقات فراغت برگزار خواهد شد، افزود: پایگاه‌های غنی سازی اوقات فراغت شامل کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی، پایگاه‌های ورزشی، دارالقرآن‌ها، پژوهش سرا‌ها و کانون‌های مدرسه ای است.

سعیدی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود 40 درصد از دانش آموزان مدارس استان در برنامه‌های اوقات فراغت حضور داشته باشند، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود بیش از 100 هزار نفر از دانش آموزان از برنامه‌های ورزشی، فرهنگی، هنری، دینی، ادبی و علمی پایگاه‌های تابستانه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 9 دارالقرآن باحضور حداقل 300 دانش آموز در هر مجموعه در سطح استان فعال است، ابراز کرد: در این مراکز دوره‌های روخوانی، روان‌خوانی، قرائت و تجوید قرآن کریم آموزش داده می‌شود که پیش‌بینی می‌شود همزمان با اوقات فراغت، 3 هزار و 500 نفر از دانش آموز از دوره‌های قرآنی این مراکز بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه ثبت نام ویژه کلاس‌های تابستانی از ۲۷ خردادماه در مدارس استان آغاز می‌شود، بیان کرد: برنامه پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت از اول تیر ماه آغاز و به مدت 8 هفته ادامه خواهد داشت.

سعیدی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ویژه اوقات فراغت تابستان ویژه دانش‌آموزان، طرح هجرت با هدف زیباسازی و تعمیر و تجهیز مدارس با همکاری سایر دستگاه‌های متولی است که امسال نیز این طرح در ۴۳۶ عرصه با حضور 4 هزار و 360 دانش آموز در سراسر استان اجرا شود.

وی بیان کرد: اجرای طرح یاوران ولایت با حضور 300 دانش آموز دختر و پسر با همکاری بسیج دانش آموزی استان از دیگر برنامه‌های این مجموعه در تابستان سال جاری است.

این مقام مسئول گفت: اوقات فراغت فرصتی مغتم برای برای کسب مهارت‌های زندگی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است و تبع اقدامی مهم در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی اشاره‌ای به برنامه‌های آموزش و پرورش استان در حوزه عترت داشت و گفت: بزرگداشت مراسم ولایی در طول سال، اجرای طرح «مصباح الهدی» با محوریت امام شناسی و سبک زندگی اسلامی، برگزاری سوگواره احلی من العسل، اجرای طرح عطر انتظار و معنویت، برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوعات مختلف و فعالیت هیئات مذهبی دانش آموزی از جمله برنامه‌های حوزه عترت است.

انتهای پیام

captcha