کمک‌های مردمی بیش از منابع دولتی کمیته امداد قم است
کد خبر: 3819853
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

کمک‌های مردمی بیش از منابع دولتی کمیته امداد قم است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: کل منابع دولتی کمیته امداد قم در سه ماهه اخیر، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بود که از این مبلغ ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مستمری مددجویان بوده است؛ اما در این مدت حدود ۱۴ میلیارد تومان کمک‌های مردمی دریافت شده است که بیش از منابع دولتی است.

کمک‌های مردمی بیش از منابع دولتی کمیته امداد قم استبه گزارش ایکنا از قم، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم عصر امروز، 26 خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد: با وجود افزایش درآمدها در سال جاری، به دلیل گستردگی تعداد مددجویان و افزایش هزینه‌ها، مشکلاتی وجود دارد.
وی افزود: صحنه‌های بسیار زیبایی را مردم قم در ماه مبارک رمضان رقم زدند و در مشارکت مردمی طرح اکرام ایتام و محسنین استان قم جزو چند استان اول کشور بود.
مدیرکل کمیته  امداد استان قم بیان کرد: در طی 90روز گذشته، طی چند مرحله کمک‌های مردمی دریافت شد، در جشن روز نیکوکاری، کمک‌های مردمی نسبت به سال قبل 65درصد رشد داشت و بیش از 6میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی در این خصوص جمع‌آوری شد.
 
کمک بیش از 3میلیاردی مردم قم به سیل زدگان
وی ادامه داد: مردم قم در قضیه سیل نیز 3میلیارد و 200میلیون تومان کمک کردند و اولین کمک ها از استان قم به مناطق سیل زده ارسال شد.
میرشکار تصریح کرد: درآمدهای کمیته امداد قم در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته94درصد رشد داشته است که نشان دهنده افزایش اعتماد مردم به کمیته امداد است.
وی اضافه کرد: 2میلیارد و 700میلیون تومان طی 80روز گذشته، صدقه از مردم جمع آوری شده است که نسبت به سال گذشته 7درصد رشد داشته است؛ همچنین مردم قم، 1میلیارد و 300میلیون تومان از طریق اکرام ایتام کمک کردند.
مدیرکل کمیته امداد استان قم اظهار کرد: ماهانه 350هزار تومان سرانه به حساب ایتام استان قم واریز می‌شود که این مقدار سرانه در کشور بی نظیر است؛ همچنین 105هزارتومان نیز ماهانه به حساب کودکان طرح محسنین واریز می‌شود که نسبت به سال قبل حدود 30هزار تومان افزایش یافته است.
 
کمک 550 میلیونی مردم قم
وی خاطرنشان کرد:  در شب 21ماه رمضان، جمعا حدود 550میلیون تومان کمک‌های  مردمی دریافت شد که اکثر این مبلغ اهدایی جهت 4گزارشی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بود که مشکلات فراوانی داشتند که این مبالغ با نظارت کمیته امداد برای حل مشکلات این خانواده‌ها، استفاده شد.
میرشکار اظهار کرد: با هماهنگی سپاه علی ابن ابی طالب برای تعمیر و ساخت تعدادی از منازل سیل زدگان در منطقه چگینی لرستان تامین اعتبار صورت گرفته است و به زودی این منازل تعمیر و تکمیل می‌شود.
 
دریافت بیش از‌ 487 میلیون تومان زکات فطره و کفاره در قم
وی با بیان اینکه امسال دریافت فطریه نسبت به سال قبل 35درصد رشد داشته است، گفت: در مجموع 487 میلیون و 700هزار تومان زکات فطره و کفاره جمع آوری شده است که از این مبلغ 53میلیون و 500هزار تومان کفاره و 434میلیون و 200هزار تومان فطریه بوده است که مبالغ زکات فطره عصر روز عید فطر به حساب افراد مددجویان واریز شد و مبالغ کفاره نیز نان و ماکارانی تهیه شد و بین مددجویان توزیع شد.
 
توزیع بیش از 17 هزار بسته معیشتی بین مددجویان ‌
مدیرکل کمیته امداد قم اظهار کرد: در ماه رمضان 17هزار و 452بسته معیشتی با اعتبار 2میلیارد و 400میلیون تومان بین مددجویان توزیع شد که این آمار در کشور بی سابقه است و به مدد کمک‌های مردمی و لطف مردم قم این اتفاق رخ داد؛ همچنین 8تن گوشت در بین مددجویان روستایی توزیع شد که هر خانواده حدود 3کیلو گوشت دریافت کرد.
وی تاکید کرد: 5هزار و 100پرس غذای گرم در بین مددجویان توزیع شد و 4هزار و 202نفر توسط خیرین در رستوران دعوت و اطعام شدند که این باعث شد صحنه‌های بسیار زیبایی رقم خورد.
میرشکار اظهار کرد: در سه ماهه اخیر، 60 مورد جهیزیه هرکدام به مبلغ حدود9میلیون تومان تامین شد و به نوعروسان نیازمند اهدا شد.
وی افزود: کل منابع دولتی کمیته امدادقم در سه ماهه اخیر، 12میلیارد و 500میلیون بود که از این مبلغ 9میلیارد و900میلیون تومان مستمری مددجویان بوده است؛ ولی در این مدت حدود 14میلیارد تومان کمک‌های مردمی دریافت شده است که بیش از منابع دولتی است و پیش بینی می‌شود درآمدها به 60میلیارد در پایان سال خواهد رسید.
مدیرکل کمیته امداد قم بیان کرد: در سال جاری، 878مورد با اعتبار 4میلیارد وام کارگشایی اعطا شده است؛ همچنین به 201خانوار ودیعه 10 الی 15میلیونی مسکن اعطا شد و730میلیون تومان اجاره مسکن مددجویان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: 1میلیارد و 580میلیون تومان هزینه درمان مددجویان در طول سه ماهه اخیر بوده است؛ همچنین 116مورد در سه ماهه اخیر کمک هزینه ازدواج با اعتباری حدود 400میلون تومان پرداخت شد.
میرشکار تصریح کرد: 1200کودک استان قم که دچار سوءتغذیه بودند شناسایی شدند که بیش از 60درصد آنان نیز تحت پوشش کمیته امداد نبودند و ماهانه 100هزار تومان به حساب آنان واریز می‌شود.
وی اظهار کرد: در سال جاری 7طرح اشتغال زایی در 7روستا استان قم اجرایی می‌شود که باعث درآمدزایی و توانمندسازی روستاییان خواهد شد؛ همچنین وام کمیته امداد از 20میلیون تومان به 50میلیون تومان افزایش یافته است و 560نفر آماده دریافت این تسهیلات هستند.
مدیرکل کمیته امداد قم تصریح کرد: طلاق باعث ایجاد مشکلات اجتماعی بسیاری می‌شود و دلیل بسیاری از طلاق‌ها، اعتیاد است و افزایش آمار طلاق، هزینه‌های بسیاری را بر دوش کمیته امداد و دولت می‌گذارد و در این خصوص باید فرهنگ سازی درستی در این زمینه انجام شود تا شاهد اینگونه موارد نباشیم.
وی در خصوص هزینه تبلیغات کمیته امداد شفاف سازی کرد و گفت: هزینه تبلیغات کمیته امداد از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود و به هیچ عنوان حتی یک ریال نیز از محل اعتبارات کمک‌های مردمی صرف هزینه تبلیغات نمی‌شود.
انتهای پیام
captcha