کلاس‌های قرآن مساجد کردستان به صورت رایگان برگزار می‌شود
کد خبر: 3819762
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

کلاس‌های قرآن مساجد کردستان به صورت رایگان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل ارشاد کردستان با اشاره به اهمیت آموزش قرآن به فرزندان در استان کردستان گفت: فعالیت در عرصه قرآن و مسجد همواره با اخلاص انجام می‌شود و بسیاری از کلاس‌های قرآن و احکام در مساجد توسط مربیان این حوزه به صورت رایگان دایر است.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، امروز، 26 خردادماه در کارگروه قرآن و عترت این اداره کل با اشاره به اهمیت آموزش قرآن به فرزندان در استان کردستان اظهار کرد: فعالیت در عرصه قرآن و مسجد همواره با اخلاص انجام می‌شود و بسیاری از کلاس‌های قرآن و احکام در مساجد توسط مربیان این حوزه به صورت رایگان دایر است.

وی با بیان اینکه بیمه تأمین اجتماعی یکی از خدماتی است که در سال‌های اخیر توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد برای فعالان این حوزه در حال انجام است، برحمایت‌های مادی و معنوی و تکریم فعالان قرآنی تأکید کرد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان با بیان اینکه بهره‌مندی فعالان این حوزه از مزایای بیمه تامین اجتماعی ضرورت دارد، اعلام کرد: بر همین اساس پیگیری این مهم از اولویت‌های کاری حوزه قرآن و عترت این اداره کل است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به سبک زندگی اسلامی و قرآنی بیان کرد: لازم است برنامه‌ها و فعالیت‌های قابل توجه در این حوزه پیش‌بینی و اجرا شود.

قلعه‌شاخانی خواستار بهره‌مندی از ظرفیت موسسات قرآنی در توسعه و ترویج فعالیت‌های این حوزه شد و بیان کرد: لازم است برپایی کلاس‌های قرآن و تفسیر در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مؤسسات قرآن و عترت بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه کامل گلباغی، مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز اظهار کرد: امروز به برکت نظام مقدس انقلاب اسلامی حافظان، قاریان و فعالان قرآنی خوبی در سطح کشور و بالطبع آن استان تربیت شده است و خانواده‌ها با قرآن بیشتر آشنا شده‌اند.

کامل گلباغی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی قرآنی، برگزاری نمایشگاه آثار علوم قرآنی، برگزاری ویژه‌برنامه ضیافت نور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، برپایی محافل انسی با قرآن و تکریم فعالان و پیشکسوتان این حوزه را از اهم فعالیت‌های قرآنی شورای توسعه قرآنی استان در ماه مبارک رمضان برشمرد.

زهرا زندی، مدیر اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کردستان نیز در ادامه گزارشی از فعالیت‌های حوزه قرآن این اتحادیه را ارائه و از برگزاری ویژه برنامه دهه قرآن و عترت در استان خبر داد و یادآور شد: به زودی فراخوان این ویژه برنامه در سطح استان اعلام می‌شود.
انتهای پیام

captcha