طرح احیای جهادسازندگی تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود
کد خبر: 3819705
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تقوی خبر داد:

طرح احیای جهادسازندگی تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود

گروه جامعه ــ نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی از تدوین طرحی جامع برای احیای جهادسازندگی خبر داد و اظهار کرد: این طرح به زودی تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود تا تشخیص و دستور خود را درباره آن ابلاغ کنند.

طرح احیای جهاد سازندگی به مقام معظم رهبری ارائه می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ در آستانه سالروز تأسیس جهادسازندگی و همزمان با هفته جهادکشاورزی، نشست خبری حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده ولی‌فقیه در وزارت کشاورزی، امروز 26 خردادماه، با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین تقوی در ابتدای این نشست با تقدیر و تشکر از زحمات اصحاب رسانه در کشور، اظهار کرد: تشکر من از رسانه‌ها برای مجلس‌گرمی نیست، اعتقاد ما این است که خیلی از نارضایتی‌های موجود در کشور به خاطر عدم گزارش‌دهی‌های مسئولان به مردم است، بعضی مسئولان درها را به روی مردم می‌بندند، آن هم در شرایطی که امپراطوری رسانه‌ای دنیا به دست جریان امپریالیسم است، اصحاب رسانه امروز در تصمیم‌سازی‌های کشور دخیل هستند و حضور آنان در صحنه، می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی در ادامه با گرامیداشت 27 خردادماه، سالروز تأسیس جهادسازندگی و هفته جهادکشاورزی اظهار کرد: برنامه‌های خوبی در این هفته تدارک دیده شده است که جنبه فرهنگ‌سازی دارد و می‌تواند بخشی از زحمات مدیران جهادکشاورزی در سال‌های اخیر را نشان دهد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین تقوی درباره فلسفه تأسیس جهادسازندگی و سرنوشت آن اظهار کرد: تأسیس این نهاد با فرمان امام خمینی(ره)، پاسخگویی به نیازهای بخشی از جامعه بود، مردم انتظار داشتند پس از فروپاشی طاغوت، چنین نهادهایی از متن انقلاب برای خدمت به مردم تشکیل شود. افرادی که در جهادسازندگی بودند، خستگی نداشتند و اهل مرخصی و پول اضافه‌کاری نبودند، اما سرانجام این نهاد تبدیل به وزارتخانه و با ادغام، سفره جهادسازندگی جمع شد.

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه تصریح کرد: من به شهرهای مختلفی سفر کرده‌ام، جهادسازندگی در فکرها و ذهن‌های مردم باقی مانده است و خاطرات شیرین و خدمات روزگار جهادسازندگی را هرگز از یاد نبرده‌اند.

تدوین طرح احیای جهاد سازندگی

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: بعد از چندماه که به وزارت کشاورزی آمدم و با کارها بیشتر آشنا شدم، احساس کردم نیاز داریم جهادسازندگی را زنده کنیم، به این منظور طی یک سال گذشته جلسات طولانی و سنگینی را با پیشکسوتان عرصه جهادسازندگی و برخی فعالان جوان جهادی برگزار کردیم، بحث‌های کارشناسی هم با افراد خبره داشتیم که تأیید کردند باید نهادی بر محور تولید و اشتغال شکل گیرد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین تقوی افزود: پیشنهاد تدوین طرحی درباره جهادسازندگی را به مقام معظم رهبری تقدیم کردم و ایشان فرمودند بیشتر بررسی کنید و با دفتر هماهنگ باشید تا بعداً درباره آن تصمیم مقتضی بگیریم، ما هم به تدوین طرح احیای جهادسازندگی مشغول شدیم که دو روز قبل کار آن به پایان رسید. به زودی این طرح را به خدمت معظم‌له تقدیم می‌کنم؛ تشخیص و صلاحدید با ایشان است که چه دستوری اتخاذ کنند.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب دیگر با توسعه تشکیلاتی موافق نیستند و اعتقاد دارند زیاد شدن تشکیلات در کشور، بودجه نفتی ما را از بین می‌‌برد، به همین دلیل طرحی که تدوین کردیم توسعه تشکیلاتی نداشته و جنبه مردمی دارد.

دولت در آشفتگی تجارت غذای حلال مقصر است

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت تجارت غذای حلال گفت: تغذیه مطلوب نشانه رشد و سلامت یک جامعه است، ما غذای حلال را ذیل امنیت غذایی دسته‌بندی می‌کنیم، بخشی از امنیت غذایی را سازمان دامپزشکی تضمین می‌کند و بخش مربوط به حلیت یا حرمت غذا و نظارت بر ذبح در داخل و خارج را ما انجام می‌دهیم، برای مثال در برخی از کشورها 30 تا 40 ناظر ذبح داریم.

وی تصریح کرد: متأسفانه در بازار غذای حلال دنیا و تولید محصولات آن، وضعیت خوبی نداریم و کمتر از یک درصد از تجارت غذای حلال دنیا به کشور ما اختصاص دارد، در شرایطی که برای بهبود این وضعیت به اختیارات کافی و تجمیع قانونی نیاز داریم، دولت شورایی هم در وزارت صمت ایجاد کرده و به آشفتگی اضافه کرده است، باید مسئولیت را به یک ارگان بدهیم و از کارهای موازی بپرهیزیم.

کشاورزی امروز با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین تقوی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت کشاورزی در طول چهار دهه اخیر گفت: تولیدات باغی و زراعی ما در ابتدای انقلاب تنها 15 میلیون تن بود، اما در حال حاضر به بیش از 120 میلیون تن رسیده‌ایم، در ابتدای انقلاب تنها چهار و نیم میلیون تن گندم تولید می‌کردیم اما امروز در عرصه تولید گندم خودکفا شده‌ایم. در زمینه‌ تولید محصولات شیلات، دام و طیور و ... نیز رشد چندبرابری داشته‌ایم. 

وی تصریح کرد: هر جا می‌رویم در کوچه و خیابان، مردم ناراضی هستند، علت این است که مسئولان، حقایق را برای مردم تبیین نمی‌کنند و آمارهای فعلی را با پیش از انقلاب مقایسه نمی‌کنند. در زمان حکومت پهلوی، انبارهای ما تنها 33 روز می‌توانستند ذخیره داشته باشند اما در حال حاضر، سیلوهای ما تا شش ماه ظرفیت ذخیره دارند.

تلاش وزیر جهادکشاورزی و معاونان 

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی در پایان یادآوری کرد: باید شهادت بدهم که وزیر جهادکشاورزی و معاونان، در هفته پنج روز به زمین‌های زراعی، دامداری‌ها، باغات و بیابان‌ها سرکشی مستقیم دارند که باید از آن‌ها تشکر و قدردانی کرد.

وی درباره رایزنی وزیر جهادکشاورزی با دولت درباره حمایت از تولید داخلی گفت: رویکرد وزیر این است که باید تولید داخلی را تقویت کنیم و کشاورزان بتوانند تحت هر شرایطی بکارند و برداشت کنند، اما متأسفانه بعضی افراد در دولت به ایشان می‌گویند: «نگران نباشید، اگر نتوانستند بکارند، از خارج وارد می‌کنیم»، وارد کردن محصولات کشاورزی از خارج، به تولید ملی لطمه می‌زند.

انتهای پیام

 

captcha