نهج‌البلاغه فخر بشریت است
کد خبر: 3819633
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
فقهی‌زاده:

نهج‌البلاغه فخر بشریت است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با بیان اینکه نهج‌البلاغه به‌عنوان شیره جان امام علی(ع)، منبعی مهم و معجزه‌وار در حوزه زهد، اندیشه و عمل است، افزود: در مجموع نهج‌البلاغه فخر بشریت است.

نهج‌البلاغه تفسیر قرآن است

به گزارش ایکنا از اصفهان، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز گذشته، 25 خرداد، در آیین رونمایی از نهج‌البلاغه به خط بریل که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم معجزه الهی است که پیامبر(ص) آن را از طریق وحی دریافت کرد. امام علی(ع) بعد از خود پیامبر اکرم(ص)، اولین مفسر این کلام الهی بودند، زیرا ایشان تجلی وجود مجسم پیامبر(ص) است.

وی با بیان اینکه براساس دیدگاه علمای بزرگ جهان اسلام، نهج‌البلاغه آبشخور آموزه‌های قرآن و به نوعی تفسیر قرآن است، افزود: نهج‌البلاغه، معجزه‌ای عقیدتی، تربیتی و اخلاقی است که سرمشقی برای زندگی قلمداد می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نهج‌البلاغه به‌عنوان شیره جان امام علی(ع)، منبعی مهم و معجزه‌وار در حوزه زهد، اندیشه و عمل و در مجموع فخر بشریت است.

فقهی‌زاده ادامه داد: در طول تاریخ کسانی نظیر ابن خلکان بودند که می‌خواستند در صحت نهج‌البلاغه تردید کنند، و برهمین اساس شبهاتی نظیر سندیت آن مطرح کردند، اما علمای بزرگی در طول تاریخ بر صحت و سندیت این کتاب صحه گذاشته‌اند و آن را تفسیر قرآن دانسته‌اند. علمای بزرگ جهان اسلام همه براین نظر متفق‌القول هستند که نهج‌البلاغه به عنوان معجزه‌ای بیانی تنها می‌تواند کلام اهل بیت(ع) وبه خصوص امیرالمؤمنین(ع) باشد.

وی با اشاره به رونمایی از نخستین نهج‌البلاغه به خط بریل، گفت: این کار شاخص، نشان دهنده ارادت و علاقه روشندلان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) است.
انتهای پیام

captcha