معنامحوری؛ مغفول همواره تلاوت‌‌ها
کد خبر: 3819577
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰

معنامحوری؛ مغفول همواره تلاوت‌‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شرکت‌کننده رشته ترتیل در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم تاکید کرد: آن‌قدر غرق در لحن و صوت شده‌ایم که کمتر در تلاوت‌ها شاهد معنامحوری هستیم، اگرچه در آئین‌نامه مسابقات تلاش شده تا این مسئله وجود داشته باشد، ولی هنوز هم در قرائت‌ها کمرنگ است.

معنامحوری همچنان در تلاوت‌ها مغفول استنظری‌منفرد، شرکت‌کننده رشته ترتیل در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در گفت و گو با ایکنا از قم گفت: مسابقات خوبی در این دوره برگزار شد اگرچه تاخیر در آغاز مسابقات بر خلاف زمان اعلام شده سبب شد تا برخی شرکت‌کنندگان گلایه داشته باشند.

وی با بیان اینکه آئین‌نامه دیر به دست او رسیده است و در مجموع غیر از این دو مورد بقیه موارد بسیار خوب بود در مورد نفس برگزاری مسابقات تصریح کرد: مسابقات سبب ایجاد انگیزه و انرژی برای کسانی است که در آن شرکت می‌کنند.

نظری منفرد در مورد محافل قرآنی در استان هم بیان کرد: ما در مسجد محل اقدام به برگزاری جلسات قرآنی در ماه رمضان و غیر آن داریم و الحمدلله استقبال خوبی از سوی نوجوانان و جوانان صورت می‌گیرد ولی جای کار بیشتری برای جلب این قشر وجود دارد.

این مرتل تصریح کرد: اگر در کنار تیم‌های داوری، داور مشاور نیز مانند دوره‌های قبل تعیین می‌شد برای تقویت جنبه آموزشی کار بهتر بود.

نظری‌منفرد بیان کرد: ترتیل در کشور عمدتا منحصر به ماه رمضان است و در بقیه ایام کمتر مورد توجه مردم و خود مرتلین است در حالی که جایگاه مهمتری نسبت به تحقیق دارد و شاید یکی از دلائل آن قدمت بیشتر این رشته به خصوص در کشورهای دیگر اسلامی است.

این مرتل در مورد معنامحوری در قرائت نیز گفت: آنقدر غرق در لحن و صوت شده‌ایم که کمتر در تلاوت‌ها شاهد معنامحوری هستیم اگرچه در آئین نامه مسابقات تلاش شده تا این مسئله وجود داشته باشد ولی باز در قرائت‌ها کمرنگ است.

یادآور می‌شود، چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله مقدماتی در دو بخش بانوان و آقایان روزهای ۲۴ و ۲۵ خردادماه در رشته‌های حفظ کل، تحقیق، ترتیل، حفظ ۲۰، ۱۰ و ۵ جزء همچنین اذان و دعاخوانی و با حضور ۵۰۰ نفر برگزار شد.

انتهای پیام

captcha