رعایت اخلاق برای افراد منتسب به قرآن ضروری‌تر از دیگران است
کد خبر: 3819398
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

رعایت اخلاق برای افراد منتسب به قرآن ضروری‌تر از دیگران است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک حافظ قرآن اظهار کرد: قاریان و حافظان و افرادی که با قرآن سر و کار دارند باید بیشتر مواظب رعایت مسائل اخلاقی باشند زیرا انحراف آنان تأثیر منفی در نگاه مردم نسبت به دین و قرآن خواهد داشت.

رعایت اخلاق برای افراد منتسب به قرآن ضروری‌تر از دیگران استمجتبی صالحی‌فر، متسابق رشته حفظ 10 جزء در مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: مسابقات مانند سال‌های قبل مرتب و منظم بود و به نظرم امسال بهتر برگزار شد.
وی افزود: امسال استقبال بیشتری صورت گرفت و استادان هم به صورت تفکیک شده در هر بخش داوری کردند که این موضوع هم بهتر از گذشته بود.
صالحی‌فر در مورد اطلاع‌‍رسانی مسابقات اظهار کرد: در این زمینه هم شاهد اطلاع‌رسانی خوبی بودیم و پیامک قبل از مسابقات به شرکت‌کننده‌ها ارسال شد همچنین به افراد ثبت نام شده زنگ زدند.
صالحی‌فر که 18 جزء از قرآن کریم را حفظ کرده است، تصریح کرد: طی شش سال این 18 جزء را حفظ کرده‌ام و قصد دارم کل قرآن را حفظ کنم.
وی با بیان اینکه انتخاب مدت زمان برای حفظ قرآن بسته به شرایط افراد دارد و برخی ممکن است در طول زمان بیشتری بتوانند حفظ کنند، اظهارکرد: حفظ قرآن را توفیق الهی می‌دانم وگرنه به لحاظ مادی چشم‌اندازی نیست که انسان بخواهد با آن انگیزه وارد این عرصه شود. 
وی تأکید کرد: در حوزه علمیه حفظ و قرائت قرآن کمتر مورد توجه است؛ قرآن در جامعه مهجور است و در حوزه هم این مهجوریت وجود دارد و تنها در قشر حافظان و قاریان  حوزوی اهتمام وجود دارد اما اینکه ‌میان بیشتر طلاب تعمیم داشته باشد این مسئله را شاهد نیستیم.
این حافظ قرآن بیان کرد: در حوزه عمدتاً دغدغه فقه و اصول است و کمتر به قرآن پرداخته شده است البته در چند سال اخیر اهتمام به این مقوله بیشتر شده است ولی در حد مطلوب و رضایتبخش نیست.
صالحی‌فر با بیان اینکه همه انسان‌ها اعم از قاریان و حافظان قرآن هم در معرض برخی آسیب‌های اخلاقی هستند، تأکید کرد: این مسئله گریزناپذیر در میان انسان‌ها است ولی قاریان و حافظان و افرادی که با قرآن سر و کار دارند باید بیشتر مواظب باشند زیرا انحراف آنان تأثیر منفی در نگاه مردم نسبت به دین و قرآن خواهد داشت.
انتهای پیام 
captcha