رقابت ۲۰۰ نفر در مسابقات قرآن اوقاف نهبندان
کد خبر: 3819270
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

رقابت ۲۰۰ نفر در مسابقات قرآن اوقاف نهبندان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن با حضور بیش از ۲۰۰ متسابق ‌برگزار می‌شود.

رقابت 200 نفر در مسابقات قرآن اوقاف نهبندانحمید بهادری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: براساس شیوه‌نامه، چهل‌ و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران همانند سال‌های گذشته در چهار مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت(ترتیل و تحقیق)، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث قرآن و تفسیر قرآن کریم، در گروه سنی بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان از برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف در شهرستان نهبندان خبر داد و افزود: در این دوره از مسابقات، بیش از 200 متسابق برای راهیابی به مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف به رقابت می‌پردازند.
بهادری اهمیت قرآن ‌بین اقشار مختلف، ایجاد حس رقابت و کسب تجربه در بین متسابقین، برگزاری منظم و متوالی مسابقات قرآن از سوی اوقاف را از مواردی دانست که سبب ارتقای سطح کیفی بیشتر این مسابقات می‌شود.
وی با اعلام اینکه مرحله شهرستانی مسابقات اوقاف نهبندان روز چهارشنبه، 29 خردادماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: متسابقین بخش خواهران در حوزه علمیه شهرستان و متسابقان بخش برادران در سالن اجتماعات هلال احمر شهرستان ساعت 9 صبح به رقابت خواهند پرداخت.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان بیان کرد: مسابقات قرآنی، بهانه‌ای برای برقراری انس با قرآن، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی بین اقشار مختلف و فهم و عمل بیشتر به فرامین آن محسوب می‌شود چراکه قرآن کتاب انسان‌ساز است و در آیات آن تمام برنامه‌های زندگی اعم از راهکارها، خطرها، آسیب‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها آموزش داده می‌شود.
بهادری خاطرنشان کرد: در شیوه‌نامه مسابقات زمان برگزاری مرحله استانی نیمه دوم خردادماه تا قبل از پایان یافتن تیرماه سال آینده اعلام شده است.
انتهای پیام

captcha