آمریکا شایسته مذاکره مجدد نیست
کد خبر: 3819226
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

آمریکا شایسته مذاکره مجدد نیست

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه سلطانیه گفت: ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری ۱۱هزار ادعای دروغ داشته، آمریکا شایسته مذاکره مجدد نیست و همه باید مذاکره با آمریکا را از فکر و ذهن خود پاک کنند.

آمریکا شایسته مذاکره مجدد نیستبه گزارش ایکنا از زنجان، سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه مسئولان و رسانه‌های ژاپن بیان می‌کردند که شینزو آبه حامل پیام آمریکا نیست، اما در دیدار با مقام معظم رهبری گفت که از رئیس جمهور آمریکا پیام آورده است و با واکنش مقام معظم رهبری روبه‌رو شد. پاسخ مقام معظم رهبری دیپلماسی انقلابی، عزت مندانه، مقتدرانه و از جایگاه شئون ولایت بود.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی ندانست، ابراز کرد: چرا که صداقت در میان مسئولان آمریکا کمیاب است و آمریکا قابل اعتماد نیست و ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری ۱۱هزار ادعای دروغ داشته است. آمریکا شایسته مذاکره مجدد نیست و همه باید مذاکره با آمریکا را از فکر و ذهن خود پاک کنند.
حسینی‌نسب همچنین به سفر وزیر خارجه آلمان به ایران اشاره کرد و با اشاره به سخنان طلبکارانه او مبنی بر اینکه اروپا بدون خواست آمریکا نمی‌تواند برجام را اجرا کند اما از ایران نمی‌پذیریم که از برجام کم بگذارد، تصریح کرد: وزیر خارجه آلمان دست خالی آمد، طلبکارانه حرف زد و دست خالی برگشت و این نشان می‌دهد اروپا، آمریکای دوم است و قابل اعتماد نیست و نباید به آنها دل خوش کرد.
امام جمعه سلطانیه با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله در برابر زورگویی‌های دشمنان، مقاومت است و افول آمریکا نتیجه مقاومت ملت انقلابی است، افزود: ملت انقلابی ۴۰ سال است که ایستاده اما وظیفه مسئولان سنگین است و باید مقاومت ملت را با حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری تکمیل کنند.
وی به پیش خرید گندم توسط عده‌ای از دلالان با قیمت بالاتر از قیمت تضمینی و خطرات این کار اشاره کرد و با بیان اینکه  گندم از کالاهای استراتژیک و قوت اصلی مردم است، گفت: خودکفایی کشور در تولید گندم یک نقطه قوت به‌ویژه در شرایط تحریم است و دشمنان با این کار می‌خواهند به اقتصاد کشور ضربه بزنند از همین رو کشاورزان غیرتمند قطعا اجازه سوءاستفاده به هیچ کس را نخواهند داد.
حسینی‌نسب همچنین با تأکید بر توجه بیشتر به مشکلات کشاروزان گفت: از جهاد کشاورزی می‌خواهیم در مبارزه با سن گندم دقت بیشتری کنند و از ضرر کشاروزان جلوگیری کنند چرا که کشاورزان پشتوانه قوی در رونق تولید و اقتصاد هستند.
امام جمعه سلطانیه همچنین به بحث رعایت حجاب و همچنین توجه به آن در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: از وضعیت حجاب بازدیدکنندگان از گنبد سلطانیه انتقاد دارم از همین رو سلطانیه نباید توسط گردشگران به نمایشگاه بی‌حجابی و بدحجابی تبدیل شود.
انتهای پیام
captcha