بازدید کارکنان قرارگاه جنوب شرق ارتش از کارگاه ساخت گنبد حرم امام حسین(ع)
کد خبر: 3819075
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

بازدید کارکنان قرارگاه جنوب شرق ارتش از کارگاه ساخت گنبد حرم امام حسین(ع)

گروه اجتماعی - سرتیپ دوم امیرمهدی معمارباشی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی و کارکنان این یگان امروز پنج‌شنبه، 23 خرداد از کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) در کرمان بازدید کردند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمدرضا رشیدپور رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه جنوبشرق ارتش در این بازدید با بیان روایتی از امام هادی (ع) گفت: خداوند بقاع متبره‌ای دارد که می‌خواهد در آن‌جا خوانده شود و حائر امام حسین (ع) از جمله جاهایی است که دعا در آن مستجاب میشود.
وی افزود: این مکان هم که در آن گنبد حرم مطهر سیدالشهداء ساخته می‌شود، مکان مقدسی است و امیدواریم خداوند روزی‌مان کند از نزدیک زائر قبر مطهرش باشیم.
رشیدپور ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران ساخت گنبد حرم مطهر بیان کرد: این کار برای آنان که در این عرصه خدمت می‌کنند، دعای خیر را به دنبال دارد.
عبدالحسین رحیمی، جانشین ستاد بازسازی عتبات استان کرمان درباره چگونگی ساخت گنبد جدید حرم مطهر در کرمان و مقاوم‌سازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر در کربلا، توضیحاتی بیان کرد و سپس محمد بیدشکی معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان ضمن بیان توضیحاتی پیرامون چگونگی و چرایی ساخت گنبد جدید، آن را کار بی‌نظیری در دنیا خواند و گفت: گنبد جدید با 7.5 متر ارتفاعِ بالاتر و 1.5 متر قطر بیشتر، دارای سازه‌ای مقاوم، سبک، محکم، پیچ و مهره‌ای و صنعتی است که پدافند غیرعامل هم در آن لحاظ شده و غیرقابل انفجار است.
وی افزود: بعد از سقوط صدام با ساخت و سازهایی که اطراف حرم مطهر در کربلا صورت گرفته بود، دید زائران نسبت به گنبد حرم مطهر کم شده بود و از طرفی با توجه به قدیمی بودن سازه‌ گنبد، ضرورت ساخت گنبد جدید و مقاوم‌سازی حرم مطهر احساس می‌شد که این امر مهم به ستاد بازسازی عتبات استان کرمان محول و به خوبی انجام شد.
بیدشکی تصریح کرد: گنبد جدید روی گنبد فعلی نصب می‌شود و همه‌ هزینه‌های این ساخت و ساز و مقاوم‌سازی از محل نذورات مردمی و بدون اعتبار دولتی تامین شده و مصالح به کار رفته نیز از بهترین نوع مصالح بوده که در ایران تهیه و خریداری شده است.
انتهای پیام

captcha