بهره‌برداری از ۱۵۷ پروژه جهاد کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3818873
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

بهره‌برداری از ۱۵۷ پروژه جهاد کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در هفته جهاد کشاورزی که از ۲۱ خردادماه آغاز شده و تا ۲۷ ماه جاری ادامه دارد، در مجموع ۱۵۷ پروژه با اعتباری بالغ بر۲٨۳ میلیارد ریال در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، غلام حيدر زورقی، رئيس سازمان جهاد كشاورزی استان‌ امروز، 22 خردادماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌منظور انجام اقدامات وسیع و سریع برای رفع محرومیت از روستاهای کشور، بنا به فرمان امام راحل(ره) نهادی به نام جهاد سازندگی در 27 خرداد 1358 تشکیل شد.
وی ادامه داد: وزارت کشاورزی ایران نیز به‌طور همزمان به ارائه خدمات در چارچوب وظایف و ماموریت‌های محوله خود از جمله کشاورزی و دامپروری مشغول بود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزی استان بیان کرد: به‌دنبال ادغام وزارت جهاد سازندگی و وزارت كشاورزی در سال ۱۳۷۹، سازمان جهاد كشاورزی در مراکز استان‌ها و از جمله در مرکز استان سیستان و بلوچستان شکل گرفت و امروز یکی از بخش‌های مهم کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: در هفته جهاد کشاورزی که از 21 خردادماه آغاز شده و تا 27 ماه جاری ادامه دارد، در مجموع 157 پروژه با اعتباری بالغ بر۲٨۳ میلیارد ریال در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید.
زورقی با اشاره به اینکه هزینه این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین شده است، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه‌ها که در بخش‌های مختلف کشاورزی، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، منابع طبیعی و آبخیزداری، شیلات و امور عشایری صورت می‌گیرد، بیش از 10 هزار شغل برای هم‌استانی‌ها ایجاد خواهد شد.
وی عنوان کرد: سال گذشته به‌دلیل خشکسالی، میزان سطح زیر کشت ما در بخش تولیدات زراعی نسبت به سال‌های پیش از آن 32 درصد کاهش یافت، اما در بخش تولیدات باغی شاهد 64 درصد افزایش بودیم.
رئيس سازمان جهاد كشاورزی استان افزود: وضعیت آب استان، وضعیت خوبی نیست؛ استان سیستان و بلوچستان خشک‌تر از همه جای کشور است، به طوری‌که نصف بارندگی کشور را داریم، بنابراین استفاده صحیح از منابع آب، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
وی بیان کرد: یک‌هزار و 925 قنات در استان داریم که در مجموع 5.8 آب مورد نیاز کشاورزی را تأمین می‌کنند؛ اغلب این قنوات در منطقه بلوچستان است.
زورقی با بیان اینکه تمرکز سازمان جهاد کشاورزی استان بر کشت‌های فشرده و گلخانه‌ای است، افزود: بحث تولید محصولات استراتژیک مانند گندم هم مورد توجه ماست، اما به‌دلیل خشکسالی‌ها نمی‌توان چندان روی آن حساب کرد.

انتهای پیام

captcha