دفاع مقدس یک مدرسه تربیتی است
کد خبر: 3818840
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

دفاع مقدس یک مدرسه تربیتی است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: فرهنگ دفاع مقدس یک فرهنگ انسان‎ساز و دفاع مقدس یک مدرسه تربیتی است.

دفاع مقدس یک مدرسه تربیتی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل روز گذشته، 21 خردادماه در دیدار با سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس، ضمن قدردانی از حضور وی در اردبیل، فرهنگ دفاع مقدس را یک فرهنگ انسان‌ساز و دفاع مقدس را یک مدرسه تربیتی دانست.

وی با تأکید بر اینکه بایستی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و نشر ارزش‎های آن با تدبیر و تفکر عمل کرد، از کارهای خوب انجام شده بنیاد در حوزه چاپ کتاب و راهیان نور و ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به نیکی یاد کرد.

در ادامه سردار کارگر با اشاره به فعالیت‎های بنیاد در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس، کار در این حوزه را حساس عنوان و اظهار کرد: در تلاش هستیم با کارهایی ماندگار همچون ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، چاپ کتاب و برپایی اردوهای زیارتی راهیان نور در جامعه و بین نسل جوان این فرهنگ را گسترش دهیم.

سردار کارگر با تأکید بر اینکه اخلاص کلید حل مشکلات است، اضافه کرد: ما با توکل به خدا و توسل به حضرت سیدالشهدا در این راه با تمام توان کار خواهیم کرد زیرا معتقدیم نسل جوان فعلی در دفاع از ارزش‎ها و کیان ایران اسلامی چیزی کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس ندارند.

وی با اشاره به این که موزه‌ها برای ما حائز اهمیت هستند، بیان کرد: چرایی این که موزه‌های دفاع مقدس ماندگار هستند این است که نقش اساسی در آشنایی اقشار مختلف با فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گفت: یکی از برنامه‌های این مجموعه برگزاری اردوهای راهیان نور است و در قالب اجرای این طرح سال گذشته 7 میلیون نفر به این اردوها اعزام شده‌اند و هدف از اعزام کاروان‌ها آشنایی نسل امروز با فرهنگ ایثار و شهادت است.

کارگر افزود: یکی از نکات قابل توجه در راهیان نور این است که بیش از 80 درصد اعزام شدگان در کاروان راهیان نور بین سنین 15 تا 30 سال هستند که نشان از حضور جوانان است.

وی افزود: ما قدردان جوانانی هستیم که سکان‌دارهای ملت ما هستند و با لطف خداوند متعال و همت جوانان کشورمان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گفت: از دیگر اقدامات این مجموعه چاپ کتاب با این محور است که چاپ صوتی و الکترونیکی مبنای کار قرار گرفته و امروز حضور در فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری به‌دنبال داشته است.

انتهای پیام

captcha