تصاویر شهدا در مناطق گردشگری مهریز نصب شود
کد خبر: 3818789
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

تصاویر شهدا در مناطق گردشگری مهریز نصب شود

گروه فرهنگی ــ امام‌ جمعه مهریز گفت: نصب تصاویر شهدا در مکان‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان نه تنها باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود بلکه به عنوان کار فرهنگی، از مطالبه‌های خانواده شهیدان و ایثارگران منطقه است.

تصاویر شهدا در مکان‌های فرهنگی و گردشگری نصب شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی، امام جمعه مهریز، 22 خردادماه در اولين جلسه شورای مشورتی دفاع مقدس شهرستان مهريز اظهار کرد: نصب تصاویر شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در مکان‌های فرهنگی و گردشگری این شهرستان از بسیاری ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی در منطقه پیشگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام محی‌الدینی افزود: این اقدام نه تنها سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم، گردشگران می‌شود بلکه به عنوان کار فرهنگی، از مطالبه‌های خانواده شهیدان و ایثارگران منطقه است.

وی ادامه داد: اگر توسط مسئولان امر در مراکز گردشگری و تفرجگاه‌های این شهرستان تصاویر شهدا و وصیت‌های آنان نصب شود این کار موجب آشنایی بیشتر مردم به خصوص نوجوانان و جوانان با اهداف شهیدان و ضرورت تداوم راه آنها می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز تصریح کرد: اگر این مهم در عمل توسط دستگاه‌های مسئول در تفرجگاه‌های مختلف شهر اجرا شود شاهد پیشگیری از بسیاری معضلات فرهنگی مانند کشف حجاب و سگ گردانی از سوی برخی افراد خواهیم شد که گسترش این کار موجب نارضایتی مردم شده است.

محی‌الدینی همچنین به اهمیت نصب تصاویر شهدا در جاده‌های اصلی و ورودی شهر مهریز اشاره کرد و از اینکه تاکنون برای انجام آن کار جدی توسط دستگاه‌های مسئول صورت نگرفته است، انتقاد کرد و پیگیری آن را تا حصول نتیجه خواستار شد.

محمدجواد برزگر، معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی فرمانداري مهريز نیز در این نشست با اشاره به وجود وحدت، ایثار و فداکاری میان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: در طول هشت سال دفاع مقدس وحدت و همدلی میان رزمندگان زبانزد بود و امروز نیز همان رویه و روحیه را برای حل مشکلات شهرستان خواستاریم.

برزگر افزود: کشور ما امروزه امنیت و آسایش خود را مدیون رزمندگان و ایثارگران می‌داند و به واسطه مجاهدت و فداکاری این عزیزان کشور به این آسایش دست یافته است بنابراین همه ما به آنها و خانوادههایشان بدهکاریم.

معاون فرماندار مهريز ادامه داد: انتظار ما از این نشست‌ها ارائه برنامه‌های جدید، کارشناسانه و کاربردی است تا در مدیریت شهری از آنها استفاده کرد.

وی اظهار کرد: فرمانداری این آمادگی را دارد تا نظرات و برنامه‌های اعضای شورا را اجرایی نماید و در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، اجتماعی شهرستان از نظرات و پیشنهادات آنها استفاده کند.

برزگر بیان کرد: این شورا به عنوان بازوی مشورتی مدیران در امور شهدا باید پویاتر از همیشه زمینه را برای حضور موثر خانواده شهدا و ایثارگران توانمند مهیا کند.

انتهای پیام

captcha