اجرای طرح تابستانی «نشاط معنوی» با محوریت بقاع متبرکه
کد خبر: 3818663
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸

اجرای طرح تابستانی «نشاط معنوی» با محوریت بقاع متبرکه

گروه جامعه ــ معاونت فرهنگی‌ ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه طرح تابستانی «نشاط معنوی» را با هدف برنامه‌ریزی جهت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش ایکنا؛ معاونت فرهنگی‌ ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه طرح تابستانی «نشاط معنوی» را با هدف برنامه‌ریزی جهت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها ابلاغ کرد.
 
در بخشی از این ابلاغیه آمده است:
«برنامه‌ریزی جهت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان‏‏‏ که حقیقتاً سرمایه‌های گران‌بهای این مرزو بوم‌اند‏‏، امری لازم و ضروری است که می‌بایست تمامی نیرو‌های دلسوز فرهنگی و مجاهدان عرصه جنگ نرم، نسبت به آن اهتمام داشته و آن را مغتنم شمارند.
چرا که اگر نیرو‌های خودی، برای آینده سازان انقلاب اسلامی برنامه نداشته باشند و گامی برندارند، دشمنان این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد. با این بیان، بقاع متبرکه امامزادگان که از دیرباز، از سویی مأمن و پناهگاه آرامش جامعه اسلامی و از سوی دیگر، سنگر مستحکم مبارزه با تفکرات شیطانی بوده اند، وظیفه‌ای مهم برعهده داشته که امید است با همت بزرگ‌مردان عرصه جهاد فرهنگی، نقش مهمی در این خصوص ایفا کرده و با اجرای هوشمندانه شناسه برنامه «طرح نشاط معنوی» نسبت به اجرای برنامه‌های ذیل اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. در این خصوص لازم است ادارات کل استان‌ها و ادارات اجرایی شهرستان‌های تابعه عزم خود را برای اجرای هرچه بهتر آن جزم کنند.»
 
از جمله اهداف این بیانه جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه در جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه مخصوصا مراکز افق، تعامل و مشارکت با نهاد‌های فرهنگی همسو، جهت همپوشانی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی و همچنین ترویج معارف اسلامی و غنی نمودن اوقات فراغت دانش‌آموزان اعلام شده است.
 
زمان تبلیغات و ثبت نام مخاطبین برای این طرح از ۲۵ خرداد لغایت ۱۲ تیر ۹۸ اعلام شده است. زمان اجرای طرح نیز ۱۳ تیر، همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) وشروع دهه کرامت خواهد بود. اختتامیه این برنامه نیز ۲۹ مردادماه مصادف با عیدسعید غدیر است. مخاطبین این طرح شامل دختران و پسران دانش‌آموز از رده سنی ۷ الی ۱۸ سال هستند.

انتهای پیام
captcha