نگهداری 200 قرآن و نسخ خطی در موزه قرآنی دارالقران خمینی شهر
کد خبر: 3818654
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸

نگهداری 200 قرآن و نسخ خطی در موزه قرآنی دارالقران خمینی شهر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر عامل دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر گفت: 200 قرآن خطی همراه با بزرگ‌ترین قرآن طلقی جهان در موزه قرآن این دارالقران نگهداری می‌شود.

نگهداری 200 قرآن و نسخ خطی در موزه قرآنی دارالقران خمینی شهرحجت‌الاسلام حمیدرضا قربانیان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه نسخ خطی و قرآن‌های قدیمی از نظر قدمت و نوع کتابت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، مصمم شدیم اولین موزه قرآنی استان اصفهان را در دارالقران اهل‌بیت(ع)خمینی شهر راه اندازی کنیم.
وی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها دارای آثار گران‌بهای قرآنی هستند، ادامه داد:کتاب‌های قدیمی نگهداری و حفاظت خاصی را می‌طلبد که دارالقران اهل‌بیت (ع)این وظیفه را انجام خواهد داد که از این آثار فاخر چه به صورت امانت وچه اهدای این کتب، حفظ ونگهداری کند.
وی تصریح کرد: برای ایجاد یک موزه باتمام، همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های شهرستان و استان را می‌طلبد که فراخوان نیز اعلام شده تا هر اثر ارزشمندی که درخانه‌هاست به موزه انتقال یابد و مورد بازدید همگان قرار گیرد.
قربانیان ادامه داد: اکنون 200نسخه خطی وقرآنی در این موزه نگهداری می‌شود که شامل 53 قرآن و39 تابلو دست نوشته قرآنی و 5 تابلو قرآنی باساقه گندم ومابقی کتب نسخ خطی و کتب فقهی ونهج‌البلاغه است.
انتهای پیام

captcha