اجرایی شدن گام دوم انقلاب نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است
کد خبر: 3818638
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

اجرایی شدن گام دوم انقلاب نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است

اجتماعی ــ معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: گام دوم انقلاب که یکی از راهبردهای اساسی حال حاضر کشور است، باید برای اجرایی و عملیاتی شدن در روح و کالبد تک تک افراد جامعه رسوخ کند که این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

اجرایی شدن گام دوم انقلاب نیازمند برنامه‌ریزی دقیق استبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری استان یزد صبح امروز در دیدار با محمد مرزبان، شهردار حمیدیا اظهار کرد: تعامل، همراهی و هم‌افزایی، امور را تسریع و ارتباطات را تسهیل می‌کند که همه این مسائل در نهایت به نفع مردم و در مسیر خدمت با آحاد جامعه صورت می‌پذیرد.

وی یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی را جلب اعتماد عمومی دانست و بیان کرد: جلب اعتماد عمومی یک امر ضروری است و دستگاه‌ها، نهادها وسازمان‌ها می‌توانند در قالب کارهای فرهنگی و مشارکتی در تحقق این امر مهم اثر گذار واقع شوند.

این مقام قضایی، اجرایی شدن گام دوم انقلاب را از جمله برنامه‌های مهم برشمرد و گفت: گام دوم انقلاب که یکی از راهبردهای اساسی حال حاضر کشور است باید برای اجرایی و عملیاتی شدن در روح و کالبد تک تک افراد جامعه رسوخ کند که این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

عرشیان، آموزش مهارت‌های زندگی، ارتقاء اطلاعات عمومی و حقوقی و اعتلای دانش معنوی و مذهبی جامعه را از جمله مسائل اثر گذار در موضوع پیشگیری از وقوع جرم ذکر کرد و گفت: دادگستری با اجرای طرح‌هایی همچون 40 قاضی 40 مسجد برنامه حضور در اجتماعات مردمی را دنبال می‌کند، لذا می‌توان در همکاری و مشارکت با شهرداری برنامه‌ریزی در خصوص برگزاری اجتماعات مردمی بر عهده شهرداری گذاشت و انتخاب قاضی و یا سخنران با هدف آموزش به مردم را از دستگاه قضایی جویا شد.

فعالیت فرهنگی سرمایه‌گذاری اجتماعی است
محمد مرزبان، شهردار حمیدیا نیز در این دیدار گفت: در محدوده شهرداری حمیدیا ۲۸ پارک محله‌ای بر پایه طرح تفضیلی ایجاد شده که اگر این پارک‌ها پیوست برنامه فرهنگی را نداشته باشند به کانونی برای رشد معضلات اجتماعی تبدیل خواهند شد.

وی از برگزاری مراسم‌های محله محور در محدوده شهرداری حمیدیا خبر داد و گفت: اجتماعات بسیار خوب و با شکوهی با برنامه‌های ترکیبی در محلات مختلف شهر حمیدیا با حضور مردم تشکیل می‌شود که اگر در یک بخش از این برنامه با حضور یک مقام قضایی به بحث معضلات اجتماعی پرداخته شود مورد استقبال و استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

مرزبان با اشاره به وجود با بافت جمعیتی خاص و وجود تضاد فرهنگی در برخی محلات، ابراز کرد: تدوین برنامه‌های فرهنگی فاخر و استفاده از افراد فرهیخته برای حضور در این اجتماعات می‌تواند برخی مشکلات اجتماعی و فرهنگی محلات را کاهش دهد.

یادآور می‌شود در پایان این جلسه با اهدا لوح تقدیر از همکاری شهرداری حمیدیا با دستگاه قضایی تقدیر شد.

انتهای پیام

captcha