بافت ۲۷۸ تخته فرش توسط مددجویان خراسان‌شمالی
کد خبر: 3818486
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

بافت ۲۷۸ تخته فرش توسط مددجویان خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌شمالی گفت: مددجویان حوزه صنایع‌دستی استان طی سال گذشته موفق به تولید ۲۷۸ تخته فرش دست‌باف، ۱۳۹ مورد تابلو فرش و یک هزار و ۲۳۴ مورد نیز گلیم شده‌اند.

بافت 278 تخته فرش توسط مددجویان خراسان‌شمالی

مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با بیان اینکه مددجویان این حوزه هم‌اکنون در رشته‌های قالی، گلیم‌بافی، تابلو فرش در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: مددجویان حوزه صنایع‌دستی استان طی سال گذشته موفق به تولید ۲۷۸ تخته قالی دست‌باف،۱۳۹ مورد تابلو فرش و یک هزار و ۲۳۴ مورد نیز گلیم شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۲۵ هزار طرح اشتغال‌زایی فعال توسط این نهاد اجراشده است، افزود: از این تعداد یکهزار و ۷۸ طرح مربوط به صنایع‌دستی است.
وی خاطرنشان کرد: توجه به صنایع‌دستی و طرح‌های مشاغل خانگی و توسعه آن بین مددجویان ازجمله زنان سرپرست خانوار، تاکنون توانسته تأثیرات بسزایی در توانمندی و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت داشته باشد.
الهی‌راد دستاورد مددجویان در حوزه صنایع‌دستی طی سال گذشته را ۸۷۱ میلیون تومان عنوان کرد، گفت: بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از این رقم توسط شرکت صنعت آفرینان تهران خریداری‌شده و باقی‌مانده نیز در بازارهای داخل و خارج استان به فروش رسیده است.
وی با اشاره به اختصاص بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد طی سال جاری، ادامه داد: درمجموع بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه اشتغال مددجویان این نهاد اختصاص ‌یافته که ۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن از محل بانک‌های عامل به مددجویان این نهاد پرداخت می‌شود.
وی افزود: ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در حوزه توسعه اشتغال پایدار روستایی طی امسال به این نهاد اختصاص‌یافته که با توجه شرایط بومی مناطق روستایی و محروم این استان پرداخت می‌شود.
انتهای پیام

captcha