بهره‌مندی از ظرفیت محققان دانشگاهی در تولید سریال «شاه اسماعیل صفوی»
کد خبر: 3818263
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

بهره‌مندی از ظرفیت محققان دانشگاهی در تولید سریال «شاه اسماعیل صفوی»

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نویسندگان، هنرمندان و محققان دانشگاهی استان اردبیل باید در تولید سریال شاه اسماعیل صفوی تلاش و همتی مضاعف داشته باشند.

استفاده از ظرفیت محققان دانشگاهی در تولید سریال شاه اسماعیل صفویبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، امروز، 20 خردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار کرد: در رایزنی و دیدارهایی که با رئیس سازمان صداوسیما داشتیم قرار شد سریال شاه اسماعیل ساخته شود که در این زمینه از ظرفیت محققان، نویسندگان و پژوهشگران دانشگاهی استفاده خواهد شد.

وی تجلیل از مفاخر و برجستگان استان و مناطق مختلف شهرستان‌ها را امری پسندیده در راستای پاسداشت مواریث و هویت اردبیل دانست و خاطرنشان کرد: باید این آئین‌های بزرگداشت از مفاخر و بزرگان در شهرستان‌ها نیز به صورت مناسب و آبرومند برگزار شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با قدردانی از اهالی استان در برگزاری باشکوه مجالس و محافل قرآنی و معنوی در ماه مبارک رمضان بیان کرد: برگزاری این محافل نه تنها رئح معنوی را در جامعه افزایش داد بلکه زمینه ارتقای سلامت عمومی و همچنین امنیت پایدار اخلاقی را زمینه‌ساز شده است.

در این جلسه اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل نیز از تشکیل مجموعه‌ای برای جمع‌آوری آثار و تولید محتوا در استان با هدف ساخت سريال شاه اسماعیل با همکاری صداوسیما خبر داد و گفت: تولید چنین آثار ارزشمندی می‌تواند به معرفی مواریث و مفاخر فرهنگی و تاریخی این خطه کمک کند.

بهنامجو تصریح کرد: صداوسیما در کنار ساخت این اثر ارزشمند باید با همکاری سایر نهادهای فرهنگی به تولید فیلم سینمایی در این زمینه کمک کنند.

در این جلسه معاون دادگستری استان اردبیل نیز در سخنانی به افزایش 7.6 درصدی طلاق در اردبیل اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 3 هزار و 300 مورد طلاق در استان اردبیل به ثبت رسید.

همچنین در این جلسه از مومنه کریم‌پور، قاری قرآن و پارسا خائف هنرمند رشته موسیقی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha