اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در ۸۰۰ کانون مسجد یزد
کد خبر: 3818166
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در ۸۰۰ کانون مسجد یزد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از اجرای برنامه‌های اوقات فراغت تابستان امسال در ۸۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در 800 کانون فرهنگی هنری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، عصر روز گذشته، 19 خردادماه در نشست ستاد ساماندهی امورجوانان با موضوع اوقات فراغت اظهار کرد: 800 کانون فرهنگی هنری مساجد در کنار موسسات فرهنگی و هنری و قرآنی دارای مجوز از این نهاد در ایام تابستان سال جاری همچون سال‌های گذشته طی برنامه‌ریزی مدون به انجام وظیفه در زمینه اوقات فراغت خواهند پرداخت.

جوادیان‌زاده افزود: متاسفانه برخی دستگاه‌های دولتی رقیب موسسات شده و در ایام تعطیلات که عمده فعالیت این موسسات است، طی برگزاری دوره‌های آموزشی مشکلاتی را برای این موسسات به وجود آوردند لذا درخواست داریم از پتانسیل این موسسات جهت برگزاری دوره آموزشی استفاده شود.

وی ادامه داد: در برخی شهرستان‌ها که موسسه فرهنگی نداریم انجمن‌های صنفی و تشکل‌های فرهنگی هنری وجود دارد که نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام می‌کنند لذا امید است در سال جاری دستگاه‌های دولتی رقیب این موسسات نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از فعالیت مدرسانی که مجوز تدریس ندارند در برخی از دوره‌های آموزشی گفت: افرادی که مدرس نبوده و کارت صلاحیت تدریس ندارند نمی‌توانند در دوره‌های آموزشی به کارگیری شوند و ما فقط پاسخگوی دوره‌های با مجوز و مدرسان دارای کارت صلاحیت تدریس هستیم.

فخرالسادات خامسی هامانه، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: خوشبختانه در استان سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد زیادی فعالیت دارند که بخشی از آنها فعالیت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف حتی زمینه ملی داشته‌اند لذا درخواست داریم در برگزاری هر گونه دوره آموزشی از توانایی و پتانسیل این سمن‌ها استفاده شده تا علاوه بر تقویت بنیه آنها در زمینه بکارگیری نیروهای مردمی نیز حرکت شود.

انتهای پیام

captcha