برنامه‌های اوقات فراغت در محلات کمتربرخوردار ‌مورد توجه بیشتر باشد
کد خبر: 3818150
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

برنامه‌های اوقات فراغت در محلات کمتربرخوردار ‌مورد توجه بیشتر باشد

گروه اجتماعی ــ استاندار یزد گفت: در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت و دیگر برنامه‌های فرهنگی محلات کمتربرخوردار و حاشیه‌ای شهرستان‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد و فقط تمرکز بر مرکز استان نباشد.

محلات کمتر برخوردار و حاشیه شهرها مورد توجه بیشتر باشندبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، امروز، 19 خردادماه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد با موضوع اوقات فراغت تابستان اظهار کرد: در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت تابستان و دیگر برنامه‌های فرهنگی محلات کمتر برخوردار و حاشیه‌ای شهرستان‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته و فقط تمرکز بر مرکز استان نباشد.
طالبی افزود: فعالیت در مناطق کمتر برخوردار از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفته و به صورت ویژه تقدیر خواهیم کرد.
وی با اشاره به برگزاری اردوهای تفریحی در ایام تابستان گفت: برگزاری اردوهای تفریحی مورد دقت لازم باشد و حداکثر استانداردهای ایمنی و حفاظتی رعایت شود تا مسائلی همچون اردوی خارج کشور که متأسفانه منجر به فوت دانش‌آموزان یزدی شد، به وجود نیاید.
طالبی ادامه داد: به صورت جدی مخصوصاً باشگاه‌های بدون مجوز ورزشی و مدارس فوتبال بدون مجوز برخورد لازم صورت گیرد تا خدای نکرده این ضایعه تکرار نشود و مراکزی که مجوز لازم را ندارند حتماً مورد برخورد قانونی واقع شوند.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مورد شهریه و هزینه کلاس‌های آموزشی نیز باید شفاف اطلاع‌رسانی شود و اعلام عمومی صورت گیرد تا اجحافی در حق علاقه مندان صورت نگیرد و مسئولان در این زمینه بازرسی‌ها و نظارت لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: تقویت بخش خصوصی مخصوصاً سازمان‌های مردم نهاد مورد توجه ویژه نهادها قرار گیرد و به تشکل‌ها میدان داده شود و حتی امکان برون‌سپاری کارها در این زمینه وجود دارد که قطعا با هزینه کمتری خواهد بود لذا از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و موسسات و تشکل‌ها بهترین استفاده را داشت.
طالبی افزود: اخیرا در برنامه‌ اعتکاف رمضانیه با عنوان بهانه وصل در یزد شرکت کردم که از سوی سازمانی مردم نهاد برگزار می‌شد و تحت تأثیر قرار گرفتم که این هجمه از کار و با استفاده ار پتانسیل جوانان انجام شده بود لذا در زمینه اوقات فراغت نیز می‌توان از توانایی همین تشکل‌ها و سمن‌ها کمک گرفت.
استاندار یزد گفت: دستگاه‌ها حداکثر همراهی را با سازمان‌های مردم نهاد در اجرای برنامه‌هایشان داشته باشند و همچنین در زمینه صدور مجوزها نیز باید یک تشکل با افراد دیگر تفاوت داشته و در این زمینه اولویت با موسسات و سمن‌های مردم نهاد باشد.
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود و ضمن اشاره به گلایه مدیرکل ورزش و جوانان در مورد عدم پاسخگویی مکاتبات انجام شده توسط برخی از دستگاه‌های اجرایی استان بیان کرد: باید رودربایستی را کنار بگذاریم و ادارات و نهادهایی که پاسخگو نیستند خیلی شفاف اعلام کنیم و اینکه ادارات پاسخگو را اعلام کنیم صورت خوشی ندارد و تشویق و تقدیر هم معنا ندارد چون وظیفه آنها بوده ولی باید کسانی که اهمال کاری می‌کنند با شفافیت اعلام شود و این شفافیت را به همه امور تسری دهیم.
وی اظهار کرد: در زمینه اوقات فراغت نیز باید دستگاه‌ها امکانات خود را در دسترس عموم قرار دهند و فقط جهت پرسنل یا خانواده پرسنل خودشان نباشد و در مواقع بلا استفاده بودن توسط عموم مردم نیز مورد استفاده قرار گیرد لذا اگر دستگاهی در این زمینه همکاری لازم را نداشت به ما اعلام شود تا اقدامات لازم صورت گیرد.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست هر یک از اعضا برنامه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام

captcha