توانمندی فعالان قرآنی در فضای مجازی/ موازی‌کاری رمق مؤسسات را می‌گیرد
کد خبر: 3818115
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

توانمندی فعالان قرآنی در فضای مجازی/ موازی‌کاری رمق مؤسسات را می‌گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ با اشاره به اینکه موازی‌کاری‌ها در حوزه قرآن باعث شده رمق فعالان قرآنی گرفته شود، گفت: رقابت‌های ناسالم بین افراد ‌آسیبی جدی است که متولیان قرآنی باید به آن توجه داشته باشند.

توانمندی فعالان قرآنی در فضای مجازی/ موازی‌کاری رمق مؤسسات را می‌گیردحمیدرضا جعفری، مدیر مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: متأسفانه مؤسسات قرآنی از تنوع مکانی خاصی برای جذب مخاطب برخوردار نیستند.

وی با تأکید بر روی کیفیت برنامه‌های مؤسسات قرآنی، تصریح کرد: سعی کرده‌ایم در مؤسسه قرآنی بلدالامین بر روی تنوع و کیفیت برنامه‌ها کار کنیم.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ با اشاره به راه‌اندازی مهد قرآن برای کودکان در مؤسسه، اظهار کرد: بازی جزو لاینفک کار آموزش است که باید در مؤسسات قرآنی به آن توجه شود.

جعفری با اشاره به اینکه موازی‌کاری‌ها در حوزه قرآن باعث شده رمق فعالان قرآنی گرفته شود، ادامه داد: رقابت‌های ناسالم بین افراد یک آسیب جدی است که متولیان قرآنی باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه قرآنی‌ها یک صنف متحد و مشخص ندارند، گفت: در دستگاه‌های دولتی نیز به فعالان قرآنی توجه خاصی نمی‌شود.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ اظهار کرد: مشکل اصلی جامعه قرآنی یک دست نبودن است که با وجود اختلاف‌نظرها باید بدانیم قرآن محور وحدت است و اگر قبول داریم که همه ما حول این محور فعالیت می‌کنیم، باید به اصول آن نیز پایبند بوده و اختلاف‌نظرها و رقابت‌ها را کنار بگذاریم.

جعفری با بیان اینکه متأسفانه اکنون جایگاهی که قرآن باید در جامعه داشته باشد، ندارد، تصریح کرد: همانطور که غربی‌ها به دنبال ترویج فرهنگ غلط در فضای مجازی هستند، ما باید از این ظرفیت روز برای معرفی معارف اسلام و قرآن بهره برده و برابر این ظرفیت مقاومت نکنیم.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی ما در فضای مجازی تنوع نداشته و در این زمینه ضعف داریم، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی آن قدر قوی نشدند تا بتوانند کار شایسته‌ای در فضای مجازی انجام دهند.

وی با بیان اینکه فعالان قرآنی در فضای مجازی توانمند نشده‌اند، گفت: فضای مجازی اولویت اول برای معرفی معارف قرآنی در فضای فعلی است.

جعفری افزود: باید از ظرفیت مؤسسات قرآنی استفاده و به آنان میدان داده شود تا توانمند شوند و اگر این اتفاق بیفتد، جهشی در فرهنگ منطقه اتفاق خواهد افتاد.

وی بیان کرد: نکته دیگر توجه به عدالت‌محوری در توزیع اعتبارات به مؤسسات قرآنی است و باید در بحث‌های قرآنی عدالت مدنظر قرار گیرد و مسئولان به همه مؤسسات به یک چشم بنگرند.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ یادآور شد: مهم‌ترین منبع معرفت‌افزایی در جوانان قرآن است که باید با زبان روز و با شیوه‌های جدید برای مخاطبان بیان شود.

انتهای پیام

captcha