ضرورت تقویت جبهه فرهنگی برای مقابله با صهیونیسم
کد خبر: 3818092
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

ضرورت تقویت جبهه فرهنگی برای مقابله با صهیونیسم

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان چابهار گفت: امروز چه در عرصه فرهنگ و چه در عرصه هنر، در مقیاس جهانی، شاهد سلطه تفکر صهیونیستی هستیم و این مسئله اهمیت و ضرورت مبارزه فرهنگی برای مقابله با این جریان را نشان می‌دهد.

مولوی عبدالواحد بزرگزاده، امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان چابهار، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: مستکبران جهانی در ابتدای حرکت خود از شیوه‌های نظامی در راستای تحقق اهدافشان بهره می‌گرفتند، اما با گذشت زمان و ظهور تکنولوژی‌های جدید این جریان به سوی سلطه فرهنگی روی آورده، به گونه‌ای که برای تسخیر کشورهای غیرهمسو به ابزار و شیوه‌های فرهنگی متوسل می‌شوند.
وی ادامه داد: امروز چه در عرصه فرهنگ و چه در عرصه هنر، در مقیاس جهانی، شاهد سلطه تفکر صهیونیستی هستیم و این مسئله اهمیت و ضرورت مبارزه فرهنگی برای مقابله با این جریان را نشان می‌دهد.
امام جمعه موقت اهل سنت چابهار بیان کرد: فیلم‌هایی که در کمپانی‌های تبلیغاتی رژیم صهیونیستی ساخته می‌شود، به گونه‌ای است که همواره پیام‌های مورد نظر صهیونیست‌ها را در قالب‌های جذاب به بینندگان القا می‌کند؛ پیام‌هایی مانند ارائه تصویری مثبت از یهودیان و چهره‌ای خشن از مسلمانان.
وی افزود: در بازی‌ها و فیلم‌های امریکایی معمولا تصویری که از مسلمانان ارائه می‌شود، گروهی جاهل و تروریست است، در عوض، همیشه یهودی‌ها را انسان‌هایی باهوش، صلح طلب و آرام نشان می‌دهند.
این عالم اهل سنت اظهار کرد: وقتی پیامبر اسلام به رسالت مبعوث شدند، یهودی‌ها از نخستین گروه‌هایی بودند که مقابل ایشان ایستادند و از هیچ دشمنی علیه رسول خدا(ص) دریغ نکردند؛ امروز نیز صهیونیست‌ها جریان مبارزه با اسلام را دنبال می‌کنند.
وی بر لزوم حفظ وحدت میان امت اسلامی تأکید کرد و افزود: وحدت میان شیعه و سنی سبب می‌شود تا جبهه مقاومت، قدرت گرفته و رژیم صهیونیستی توانایی مقابله با محور مقاومت را نداشته باشد.
مولوی بزرگزاده بیان کرد: اعلام روز قدس، برگزاری هفته وحدت و طرح شعار معروف «یا ایّها المسلمون اتحدوا اتحدوا» همه و همه اقداماتی بودند که مسلمانان را علیه صهیونیسم در یک جبهه واحد قرار داد؛ اقدامات این‌چنینی باید تداوم داشته باشد.
امام جمعه موقت اهل سنت چابهار ایران اسلامی را از بزرگترین موانع تحقق اهداف صهیونیسم در منطقه دانست و بیان کرد: باید بدانیم که مخالفت‌ها و دشمنی‌ها با ایران همیشه ادامه خواهد داشت و این امر در هر دوره‌ای به شکلی بروز می‌کند گاهی با ترور شخصیت‌های علمی و اصلی نظام، در دوره‌ای با هجمه نظامی، دوره‌ای با تهاجم فرهنگی و اکنون هم محاصره اقتصادی خود را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

captcha