گفتمان انقلاب، گفتمان رایج ۵۰ سال آینده دنیا خواهد بود
کد خبر: 3817999
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
سرلشگر صفوی:

گفتمان انقلاب، گفتمان رایج ۵۰ سال آینده دنیا خواهد بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ دستیار و مشاور فرمانده کل قوا گفت: قطب جدید فرهنگی و تمدنی به رهبری انقلاب اسلامی تا ۵۰ سال آینده در دنیا به گفتمانی مسلط تبدیل خواهد شد و به همین دلیل دشمنان از آن واهمه دارند.

گفتمان فرهنگی انقلاب، گفتمان رایج ۵۰ سال آینده دنیا خواهد بودبه گزارش ایکنا از قم، یحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور فرمانده کل قوا امروز 19 خردادماه در همایش ملی پرچمداران انقلاب ویژه تجلیل از طلاب و روحانیون رزمنده که در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه امروز کشور در شرایط فوق‌العاده حساس، پیچیده و سرنوشت‌ساز قرار دارد گفت: تحولات مختلف سیاسی و فرهنگی و اقتصادی به شدت و روزانه در حال رخ دادن است و به تعبیری، انقلاب در حال پوست‌اندازی است.
وی با بیان اینکه حدودا 54 درصد از کل جمعیت را جوانان تشکیل می‌دهند که از  نظر افکار، سلایق، آرزوها با نسل گذشته تفاوت دارند و ما باید این تفاوت را درک کنیم تصریح کرد: اگر با لحاظ جمیع شرائطی که با آن روبرو هستیم بتوانیم این قشر را با نور قرآن و آموزه‌های اهل بیت(ع) آشنا و مانوس کنیم آینده انقلاب درخشان است و به موفقیت می‌رسیم.
دستیار و مشاور فرمانده کل قوا با بیان اینکه اگر این پیچ تاریخی را با سلامت گذراندیم، به پیروزی خواهیم رسید تصریح کرد: اداره کشور با این وسعت سرزمینی و سلائق و علائق گوناگون و فشارهای دشمنان کار دشواری است و کارگزارانی را نیاز دارد که به تعبیر رهبری، حزب‌اللهی باشند.
وی با بیان اینکه تغییر مدیران کشور براساس نظام مبتنی بر انتخابات است تصریح کرد: در اینجا وظیفه مردم و به خصوص جوانان بسیار حساس است و نباید احساساتی عمل کرده و انتخاب نادرستی داشته باشند.
دستیار مشاور فرمانده کل قوا با تاکید براینکه باید به جوانان روش عبور از شرایط نامطلوب را نشان دهیم بیان کرد: آنچه طی دو قرن گذشته سرنوشت ملت‌ها را شکل داده وجود سه نوع گفتمان بوده است؛گفتمان گرایش به غرب که راه نجات مسلمانان را پیروی از غرب می‌داند، گفتمان دیگر، گفتمان اصلاحات و گفتمان سوم گفتمان مقاومت است.
صفوی با بیان اینکه در 30 سال گذشته رهبر معظم انقلاب گفتمان مقاومت را مطرح فرموده‌اند اظهار کرد: امام راحل و کسانی مانند؛ سید جمال الدین اسدآبادی از پیشگامان این گفتمان بوده‌اند و رهبری نیز در امتداد ایشان به این نوع گفتمان پرداخته و آن را در سطح جهانی توسعه داده‌اند.
وی ادامه داد: همین مقاومت سبب شده است تا آرزوی آمریکایی‌ها برای کسب هژمونی و قدرت بی رقیب با شکست مواجه شده و به تعبیر برخی متفکران، با بروز تفکر مقاومت جنگ سرد جدیدی میان گفتمان غربی و تمدن اسلامی در حال شکل‌گیری است. 
 
رحیم صفوی با اشاره به چالش‌های فراروی آمریکا بیان کرد: نخستین چالش دارای ماهیت نظامی است که  نماد آن پیمان ناتو و قدرت روس‌ها و چینی‌ها است همچنین گسل و چالش بعدی آمریکا چالش اقتصادی است و چین به عنوان رقیب جدی او در دنیا مطرح شده است.
وی تاکید کرد: آمریکا به دنبال این است که قدرت نخست اقتصادی دنیا شود، به همین دلیل در حال درگیری اقتصادی با  چین است تا اجازه ندهد براو پیشی بگیرد؛ اوباما هم دنبال این بود تا با کاهش هزینه‌های نظامی، به سمت تقویت اقتصاد آمریکا پیش برود.
دستیار و مشاور فرمانده کل قوا با بیان اینکه چالش سوم آمریکا و غرب، چالش فرهنگی و تمدنی اسلامی است تصریح کرد: این چالش با محوریت ایران ایجاد شده زیرا فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب را زیر سوال برده است از این رو غربی‌ها مهمترین چالش خود را فرهنگ و تمدن اسلامی می‌دانند و بیشترین حمله را به کشور در این زمینه برنامه‌ریزی و طراحی کرده‌اند.
وی تاکید کرد: اندیشمندان بزرگ دنیا معتقدند که قدرت از غرب به سمت شرق در حال تغییر است و  ماهیت اصلی این قدرت فرهنگی و اقتصادی است و قطب این قدرت جدید فرهنگی و تمدنی، در دست انقلاب اسلامی است از این رو تا 50 سال آینده تفکر و اندیشه امام و انقلاب گفتمان مسلط دنیا خواهد بود.
صفوی با بیان اینکه ایجاد داعش و گفتمان رقیب برای انقلاب اسلامی از سوی دشمنان با همین هدف طراحی و اجرا شد اظهار کرد: این برناه‌ریزی‌ها بر خلاف اهداف آنان نشان داد که اسلام وهابیت برای اهل سنت الهام‌بخش نیست و الگوی فکری انقلاب و امام نجات‌بخش مسلمانان است.
دستیار و مشاور فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه یک میلیارد و 670 میلیون نفر از مسلمانان در دنیا تحت تاثیر انقلاب اسلامی هستند بیان کرد: 90 درصد تجارت‌های جهانی از طریق دریا است که عمدتا در اختیار مسلمانان است ولی متاسفانه غفلت‌ها سبب شده تا مسلمین از این ظرفیت خدادادی استفاه درستی نبرند ولی اگر به بیداری اسلامی برسند، می‌توانند اقتصاد دنیا را در اختیار بگیرند.
 
وی با بیان اینکه چون رهبری تمدن جدید اسلامی در دستان رهبر انقلاب و ملت ایران است لذا دشمنی مستکبران با ما تمام شدنی نیست گفت: مهمترین راه برای مقابله با دشمان منطق مقاومت است که رهبر انقلاب و ملت ایران بر آن مصر هستند.
صفوی با بیان اینکه ما با وجود مشکلات فراوان در عرصه اقتصاد و نداشتن راهبردهای مناسب در این زمینه اظهار کرد: با وجود همه این مشکلات، در عرصه فرهنکی و بین المللی اقدامات خوبی داشته‌ایم و در آینده نیز اسلام و انقلاب اسلامی به طور قطع پیروز خواهد شد.
انتهای پیام
captcha