برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3817780
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در سیستان و بلوچستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان از برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

حامد زارعی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور، تابستان امسال در سطح استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) است که در این استان نیز در قالب‌های نقاشی، پویش کتابخوان، چهارگزینه‌ای و معرفی کتاب برگزار خواهد شد.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این جشنواره توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی‌ ـ هنری بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی(ع) برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با هر بخش، در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.
زارعی اظهار کرد: در این جشنواره در عرصه ملی قرار است از 80 برگزیده فردی به ازای هر رشته 10 نفر در بخش‌های مختلف با لوح سپاس، تندیس جشنواره و جوایز نقدی تقدیر شود؛ همچنین 8 خانواده برتر نیز در عرصه ملی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
وی بیان کرد: در سطح استانی نیز 500 نفر از منتخبین در بخش‌های مختلف با اهدای لوح سپاس جوایز نقدی تقدیر می‌شوند.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان افزود: علاقمندان برای دریافت فایل کتاب‌ها می‌توانند به آدرس www.razavi.iranpl.ir مراجعه و یا جهت دریافت امانی کتاب‌های مسابقه به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.
زارعی اظهار کرد: مهلت ارسال آثار و شرکت در مسابقه تنها تا تاریخ 28 خردادماه جاری است و علاقمندان به منظور شرکت در مسابقه می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان و یا پایگاه اینترنتی جشنواره مراجعه کنند. شرکت کنندگان می‌توانند علاوه بر ارسال آثار از طریق الکترونیک، آثار مکتوب خود را به نزدیک‌‌ترین کتابخانه عمومی محل زندگی‌شان تحویل دهند.

انتهای پیام

captcha