دومین مرکز نیکوکاری در ایجرود آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 3817620
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

دومین مرکز نیکوکاری در ایجرود آغاز به‌کار کرد

گروه اجتماعی ــ مرکز نیکوکاری شهدای روستای سعیدآباد و دومین مرکز نیکوکاری شهرستان ایجرود به صورت رسمی آغاز به‌کار کرد.

دومین مرکز نیکوکاری در ایجرود آغاز به‌کار کردبه گزارش ایکنا از زنجان، دومین مرکز نیکوکاری شهرستان ایجرود در روستای سعید‌آباد، امروز، ۱۸ خردادماه با حضور مسئولان استانی تأسیس شد.
هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مهم حکومت اسلامی و ولایی، ترویج انفاق، نوعدوستی و سنت و فرهنگ حسنه خیر، احسان و نیکوکاری است، گفت: از ویژگی‌های دیگر حکومت اسلامی که از آن به عنوان حکومت صالحان یاد می‌شود، رسیدگی به حال فقرا و نیازمندان است.
وی با اشاره به اینکه رسیدگی به امور نیازمندان زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم کرده و سرمایه‌های اجتماعی نظام را افزایش می‌دهد، افزود: تلاش می‌کنیم با افزایش مشارکت مردم از طریق مراکز نیکوکاری و هم‌افزایی آن با منابع داخلی این نهاد زمینه ارائه خدمات اثربخش به نیازمندان را فراهم کنیم.
صفری با اشاره به اینکه شکرانه بازوی توانا، مکنت، عزت، آبرو، امنیت و سلامتی حرکت در راستای عمل به دستورات خداوند در حوزه رسیدگی به نیازمندان است، ادامه داد: خیران و معتمدین در روستای سعیدآباد با ایجاد بسترهای لازم برای افتتاح و راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در این روستا و با انجام این کار خیر شکرگزاری واقعی به درگاه خداوند را به خوبی معنا کردند.
وی همچنین افزود: با ایجاد مراکز نیکوکاری اقدامات خیرخواهانه در مناطق مختلف هدفمند شده و در قالب این مراکز مردمی تجلی می‌یابد و صدقه جاریه و باقیات صالحات برای بانیان این کار خیر است.
صفری با اشاره به اینکه در حال حاضر 39 مرکز نیکوکاری در سطح استان زنجان ایجاد شده، ادامه داد: رویکرد کمیته امداد در ایجاد و راه‌اندازی مراکز نیکوکاری بسترسازی برای مشارکت بیشتر خیران در حوزه محرومیت‌زدایی و اجتماع‌محور کردن فرآیند فقر زدایی در جامعه است.
وی همچنین تصریح کرد: با همین رویکرد و ایجاد بسترهای لازم برنامه‌ریزی شده است تا تعداد مراکز نیکوکاری فعال استان زنجان تا پایان سال جاری به 110 مرکز برسد.
انتهای پیام

captcha