۲۰۰ مداح بیرجندی دارای کارت شناسایی مداحی شدند
کد خبر: 3817618
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

۲۰۰ مداح بیرجندی دارای کارت شناسایی مداحی شدند

گروه اجتماعی ــ رئیس کانون مداحان بیرجند از فعالیت ۶۲۰ مداح در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون برای ۲۰۰ نفر از مداحان بیرجندی کارت شناسایی مداحی صادر شده است.

۲۰۰ مداح بیرجندی دارای کارت شناسایی مداحی شدندعبدالله گرجی، رئیس کانون مداحان بیرجند، در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان جنوبی، از فعالیت ۶۲۰ مداح در این شهرستان خبر داد و افزود: تمام مداحان کشور باید اطلاعات خود را در سامانه طوبی به ثبت برسانند.
وی بیان کرد: این افراد بعد از ثبت در سامانه طوبی، توسط تیم ارزیابی پنج نفره، ارزیابی و سطح بندی می‌شوند.
گرجی با بیان اینکه مداحان از سطوح یک تا سه سطح‌بندی می‌شوند، اظهار کرد: حفظ اشعار، آشنایی با مقتل، احکام، قرآن، تاریخ اسلامی و آشنایی با ادعیه از ملاک‌های ارزیابی است.
وی با بیان اینکه بعد از سطح‌بندی و اخذ آزمون برای مداحان کارت صادر می‌شود، گفت: این کارت به مدت یک سال تغییر نمی‌کند و در صورت ارتقا سطح مداح، مراحل ارزیابی دوباره انجام می‌شود.
رئیس کانون مداحان بیرجند با بیان اینکه تاکنون از ۲۴۸ نفر آزمون گرفته شده است، افزود: از این تعداد برای ۲۰۰ نفر کارت مداحی صادر شده است.
گرجی با اشاره به برنامه‌های اجرایی شده ویژه مداحان بیرجند بیان کرد: برگزاری کلاس آموزشی مداحی هر هفته شنبه شب‌ها ویژه مداحان مبتدی برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: برگزاری همایش فاطمیون با حضور اساتید کشوری و مداحان استانی و برگزاری کارگاه آموزشی مداحان بیرجند با حضور «حاج مرتضی طاهری» از دیگر اقدامات انجام شده است.
انتهای پیام

captcha