فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در دستور کار سامانه مشاغل خانگی
کد خبر: 3816646
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در دستور کار سامانه مشاغل خانگی

گروه اجتماعی ــ مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: گستره فعالیت‌های سامانه محدود بوده و مشاغل فرهنگی و قرآنی در آن دیده نشده است چنانچه این نوع فعالیت‌ها جزو درخواست‌ بانوان باشد، می‌تواند در دستور کار قرار گرفته و در سامانه تعریف شود.

فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در دستور کار سامانه مشاغل خانگیسمیه قاسمی‌طوسی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با اشاره به مشکلات بانوان فعال قرآنی، اظهار کرد: برای جذب این بانوان و کسانی که در نهضت سوادآموزی فعالیت داشتند، رایزنی‌هایی با آموزش انجام شد اما به لحاظ نداشتن مجوز جذب این مهم به نتیجه نرسید.
وی با بیان اینکه، سامانه مشاغل خانگی برای نام‌نویسی بانوان بیکار، فعال است، افزود: در این سامانه گستره فعالیت‌ها محدود بوده و مشاغل فرهنگی و قرآنی در آن دیده نشده است چنانچه این نوع فعالیت‌ها جزو درخواست‌ بانوان باشد می‌تواند در دستور کار قرار گرفته و در سامانه تعریف شود.
قاسمی‌طوسی با بیان اینکه سهم استان مازندران در پست‌های مدیریتی دو درصد است، تصریح کرد: هنوز باور قلبی نسبت به حضور بانوان در پست‌های مدیریتی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه امور بانوان استانداری باید ردیف و اعتبار جداگانه‌ای داشته باشد، افزود: هیچ دولتی نمی‌خواهد امور بانوان حذف و در دل دفتر اجتماعی گنجانده شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه در حوزه کوکان کار کمیته‌ای مشخص شد، اظهار کرد: ما باید جوانان را بر اساس آنچه هستند، بپذیریم نه آنگونه که می‌خواهیم.
وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های قرآنی باید تلاش شود تا نوع آموزش‌ها بروز و مخاطب‌محور شود، افزود: برخی از مردم مشروعیت برخی از مدیران را در قالب موسسات قرآنی نمی‌پذیرند و فعالیت ‌آنها در موسسات را نوعی تبلیغات می‌دانند.
قاسمی‌طوسی گفت: ایکنا برای در جریان قرار دادن فعالیت‌های خود بهتر است کلیپ‌های یک دقیقه‌ای تهیه و در دسترس مردم قرار دهد.
انتهای پیام

captcha