روز قدس؛ گردهمایی استراتژی قرآنی «وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ»
کد خبر: 3815927
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

روز قدس؛ گردهمایی استراتژی قرآنی «وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ»

گروه اجتماعی - رئیس تبلیغات اسلامی آمل گفت: راهپیمایی روز قدس که ابتکار بسیار اعجاب‌آور و عالی امام عظیم الشان راحلمان بوده توانست تمام افکار، سلیقه‌ها و تفکرات مختلف اسلامی را در این روز بر یک استراتژی جمع کرده که آن هم به استناد قرآن «وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» هست.

روز قدس؛ گردهم‌آیی بر استراتژیک قرآنی «واجتنبوا الطاغوت»حجت‌الاسلام اسماعیل رمضانی، رئیس تبلیغات اسلامی آمل در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران درباره اهمیت حمایت از مظلومان فلسطین، گفت: در سالیان نه چندان دور استعمار پیر انگلیس به خاطر اینکه در دل مسلمانان بتواند نفوذی پیدا کند و بتواند یک عاملی داشته باشد که اسلام را از آن پویایی و پیشرفت انسانی و جذب نیروها به سمت این آیین آسمانی باز دارد، مغرضانه و حیله‌گرایانه غده‌ و یک فرزند نامشروعی را در دل کشورهای اسلامی تاسیس کرد.
وی افزود: برای همین فرمایشات امام(ره) را وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که بحث قدس جدا از اینکه قبله اول مسلمین است یک بحث حیاتی برای جهان اسلام بوده وخط مقدم نبرد اعتقادی اسلام و کفر در فلسطین و در بیت‌المقدس رقم می‌خورد.
رمضانی با اشاره به اهمیت مقاومت، تصریح کرد: فلسطین از دیرباز محل تاخت و تاز تفکرات استکباری بوده و این تفکرات موجب آن شده که دشمنان و استکبار بتوانند بر دیگر کشورهای جهان اسلام تسلط پیدا کنند.

وی با اشاره به اهمیت نهادینه کردن تفکر جهادی انقلابی و اسلامی بین مسلمانان، تاکید کرد: راهپیمایی روز قدس که ابتکار بسیار اعجاب‌آور و عالی امام عظیم الشان راحلمان بوده توانست تمام افکار، سلیقه‌ها و تفکرات مختلف اسلامی را در این روز جمع کرده بر یک استراتژیک که آن هم به استناد قرآن (سوره نحل آیه 36) «وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» هست گرد هم می‌آورد.
رئیس تبلیغات اسلامی آمل، تصریح کرد: به فلسطین نمی‌شود به عنوان یک کشور کوچک اسلامی نگاه کرد در واقع فلسطین تمام اسلام هست چون در جنگ احزاب همانطور که پیغمبر تعبیرآورده که تمام کفر مقابل تمام اسلام آمده، باید مبارزه کنیم، فلسطین هم استراتژی جهان اسلام، به ویژه تفکر شیعه را دارد و در این روز تمام اسلام در مقابل تمام کفر ایستادگی می‌کند.
وی با بیان اینکه در دوره کنونی جهان دو قطبی شده و جهان غرب، جهان استکباری و جهان تفکر شیطانی در مقابل تفکر دینی، شیعی و اسلامی قرار گرفته است، افزود: اگر ما خدای ناکرده سنگر فلسطین و بیت‌المقدس را از دست بدهیم، می‌شود گفت، اسلام شکست خورده، اما اگر ما در آنجا با نیروهای شیطانی مقاومت کنیم و به پیروزی‌های خوبی برسیم در معادلات جهانی و معادلات منطقه‌ای هم نقش بسزایی خواهیم داشت و سرانجام نیز، پیروزی از آن مسلمین خواهد بود.
رمضانی با تصریح بر اینکه، روز قدس جدای از اینکه فراخوان عمومی تمامی مسلمانان دنیاست، شاهرگ حیاتی اسلام نیز است، ادامه داد: روز قدس برای ما حیاتی و مهم است.
قدس؛ اصل تفکر جهادی انقلابی اسلامی 
وی ادامه داد: شاید مسلمانان خارج از کشور و حتی در داخل ایران اختلاف سلایق سیاسی و اجتماعی، فرهنگی داشته باشند. اما وقتی کلمه قدس و روز جهانی قدس به میان می‌آید دیگر بحث اصل اسلام، اصل قرآن و اصل تفکر جهادی انقلابی اسلامی است، که مردم ما ان شاالله با حضور پرشور خودشان یکبار دیگر می‌توانند این میثاق را تجدید کنند و همدردی و همفکری خودشان را با برادران مسلمان فلسطینی اعلام کنند.
رمضانی تاکید کرد: هر چه تجمع اسلامی شیعی ما در این روز بیشتر باشد می‌شود دشمنان استکبار جهانی صهیونیسم را به عقب راند و معادلات آنان را برهم زد، این تجمع می‌تواند قوت قلبی برای جبهه مقاومت باشد، این تجمع می‌تواند دلگرمی به فلسطینی‌ها بدهد که با دست خالی بیش از 70 سال است در حال مبارزه با استکبار کافر مجهز هستند.
وی افزود: امیدواریم نفس‌های پاک روزه‌داران در آخرین روز از جمعه ماه مبارک رمضان معادلات آن‌ها را برهم بزند و زمینه را برای ایجاد یک صلح جهانی با آمدن مصلح کل که حضرت حجت(عج) است فراهم کند .ان شاالله.
انتهای پیام

سیده گلناز پیغمبرزاده

captcha