مشارکت‌های مدنی؛ از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3814795
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

مشارکت‌های مدنی؛ از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی- معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان یکی از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی را مشارکت‌های مدنی دانست و گفت: پیش‌نیاز این امر، شناسایی دقیق محلات و معضلات آن برای توسعه فرهنگی ـ اجتماعی است.

شناسایی دقیق محلات؛ مهمترین راهکار توسعه فرهنگی و اجتماعی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار سمنان صبح امروز، 5 خرداد‌ماه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان سمنان در استانداری ‌با بیان اینکه پایه بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی در کشور مشکل اجتماعی است، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی از لحاظ عنوان، متعدد هستند اما مهمترین آنها اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی و فسادهای اخلاقی را می‌توان نام برد که به هم متصل هستند.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی درگیر کردن آحاد مردم با این مقوله به مثابه مشارکت مدنی است، متذکر شد: پیش نیاز این امر، شناسایی دقیق محلات و معضلات آن برای توسعه فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود.

معاون‌ سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در گذشته محلات در شهرهای ما دارای هویت بودند و هر محله متولی خود را داشت، افزود: امروزه محلات به لحاظ بافت جمعیتی دچار تغییر شدند و به تبع آن هویت محلات دچار تغییر شد لذا تصمیمی که برای محله‌ای گرفته می‌شود لزوماً برای محلات دیگر قابلیت اجرایی ندارد، لذا باید برای هر محله نسخه خاص را داشت و بهترین کار استفاده از ظرفیت خود مردم است.

خجسته‌پور بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت همه مردم برای مدیریت محلات امکان‌پذیر نیست که در این راستا باید از گروه‌های مردمی سازمان یافته استفاده کرد  و راه و شهرسازی و شهرداری‌ها به طور مشخص محلات را دقیق شناسایی کنند.

معاون استاندار سمنان با بیان ‌اینکه برای مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات همه مدیران باید به یک فهم مشترک برسند، یادآور شد: بعد از تشکیل سازمان مردم نهاد در محلات در گام اول باید شناسایی دقیق از اطلاعات جمعیتی و اطلاعات کامل محله انجام شود.

انتهای پیام

captcha