گنبد بقاع متبرکه سبزوار سیاه‌پوش شد
کد خبر: 3814568
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

گنبد بقاع متبرکه سبزوار سیاه‌پوش شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ همزمان با فرارسیدن لیالی قدر و ایام شهادت حضرت علی(ع)، بقاع متبرکه سبزوار و خیابان‌های این شهرستان با نصب پرچم سیاه جامه عزا به تن کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در سالروز ضربت خوردن امام اول شیعیان حضرت علی(ع) و همزمان با فرارسیدن شب اول قدر مردم سبزوار با حضور در اماکن مذهبی این شهرستان و بقاع متبرکه از جمله امامزاده شعیب(ع) و امامزاده یحیی(ع) از برادران امام رضا(ع) به راز و نیاز و مناجات با معبود یکتا پرداختند.
در این روزها و شب‌های عزیز که همزمان با سالروز ضربت خوردن جانشین پیامبر(ص) همراه شده است، برخی از مردم به‌صورت خودجوش به نصب پرچم‌های عزاداری بر در خانه و کوچه‌ها پرداختند.
علی‌اکبر زحمت‌کش، مسئول هیئت مکتب‌الحسن(ع) در این باره به خبرنگار ایکنا گفت: در این ایام به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع)، حدود 300 کتیبه و پارچه سیاه منقش به نام امام علی(ع) در بقاع متبرکه، کوچه‌ها و خیابان‌های سطح شهرستان سبزوار نصب شد.
وی با بیان اینکه هزینه این کار فرهنگی از محل کمک‌های خیرین و موقوفات مرتبط انجام می‌شود، گفت: برنامه شب‌های لیالی قدر در بقعه متبرکه امامزاده یحیی(ع) و محل هیئت مکتب‌الحسن(ع) واقع در جنب میدان اسرار با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد جزینی، کارشناس مذهبی، قرائت دعای جوشن کبیر و مداحی عامری و میعادی برگزار می‌شود.
زحمت‌کش با بیان اینکه این هیئت از سال 1378 تشکیل شده است، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی این هیئت در چهار محور اصلی در ایام روز غدیر، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، برگزاری مراسم ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) همراه با نصب بنرهای عزا در سطح شهر و برپایی مراسم سالروز شهادت امام علی(ع) و شب‌های لیالی قدر استوار است.
علی‌اکبر ملکی
انتهای پیام
captcha