حضور نیروهای پلیس و آتشنشانی انگلیس در مراسم افطار
کد خبر: 3814467
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱

حضور نیروهای پلیس و آتشنشانی انگلیس در مراسم افطار

گروه بین الملل- جمعی از نیروهای پلیس، آتشنشانان و امدادگران شهر پرستون (Preston) در شمال انگلیس، با حضور در یک مسجد، در مراسم افطار شرکت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از لنکشایرپست؛ این افراد برای آشنایی با آداب و رسوم ماه رمضان، در مراسم افطار مسجد «قوت الاسلام» این شهر شرکت کردند.

«خالد ابراهیم» مدیر این مسجد در این باره گفت: این افراد در تمام 24 ساعت شبانه روز و در تمام روزهای سال به جامعه ما خدمت می­کنند و هر لحظه که به آنها نیاز داشته باشیم حاضر هستند.

وی خطاب به حاضران گفت: امسال در گوشه و کنار جهان، اتفاقاتی رخ داد که باعث می­شود قدردان افرادی که در کنار خود داریم باشیم. در مسجد نیوزیلند، 50 مسلمان در عرض چند دقیقه کشته شدند؛ در سریلانکا 250 نفر در حملات تروریستی جان باختند و در کالیفرنیا فردی سعی داشت با ورود به یک کنیسه، یک روحانی را به قتل برساند. خالد توضیح داد که بلافاصله پس از حمله به دو مسجد در نیوزیلند، پلیس شهر پرستون با او تماس گرفته و درباره اقدامات مورد نیاز برای تامین امنیت مسجد از او سوال کرده بودند.

«تری وودز» از مقامات پلیس این شهر هم گفت: وظیفه ما محافظت از مردم است. محافظت بر پایه اطمینان، و اطمینان مبتنی بر ارتباط است. ما بدون اهمیت دادن به مسائل مادی، همواره نسبت به انجام وظیفه خود متعهد خواهیم بود.

برگزاری مراسم‌ افطار با حضور پیروان ادیان مختلف، در سال‌های اخیر به بخشی از برنامه های رایج در ماه رمضان تبدیل شده است.

هفته گذشته مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و پیروان دیگر ادیان انگلیس، در گردهمایی بین الادیانی افطار در کلیسای سنت جیمز در پیکادلی دور هم جمع شدند.
 
انتهای پیام
captcha