آیین جزء‌خوانی قرآن در امامزاده محمد هلال بن علی(ع) به روایت تصویر
کد خبر: 3814396
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

آیین جزء‌خوانی قرآن در امامزاده محمد هلال بن علی(ع) به روایت تصویر

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیین جزء‌خوانی قرآن کریم همزمان با ایام ماه مبارک رمضان پس از اقامه نماز صبح در آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی(ع) شهرستان آران و بیدگل در حال برگزاری است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ قرآن کریم، کتاب مقدسی است که در ماه بندگی و اطاعت از معبود حق، در محافل و آیین‌هایی به‌صورت دسته جمعی تلاوت و تفسیر می‌شود. در بهار قرآن به شهری سفر می‌کنیم که نمونه است و این نمونه بودنش به خاطر تکریم و احترام از قرآن است.
شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل و حرم ملکوتی حضرت محمد هلال بن علی(ع) میعادگاه مرتلین قرآنی است که به نیت تعجیل در فرج حضرت صاحب‌الزمان(عج) گرد‌هم آمده‌اند.
به برکت هلال رمضان و هلال منیر آیین زیبایی رقم خورده است. اینجا، یک قرآن، یک زندگی دیگر یک عبارت نیست بلکه یک تحقق است. وقتی نگاه می‌کنی که از هر سن  و قشری، برای تلاوت آیات قرآن در صحن با صفای این امامزاده جلیل‌القدر، آن هم درست بعد از اقامه نماز صبح و در آستانه طلوع خورشید، جمع شده‌اند که کلام وحی را به گوش جان بسپارند، این فقط لذت بندگی به خدای متعال است.
عاشق خدا و قرآن بودن، عشقی می‌خواهد که برای امثال من که در زندگی شهرنشینی گم شده‌ایم، تصورش آسان نیست؛ اما واقعیت این است که مردم قرآن‌دوست آران و بیدگلی، درس زندگی که وجودش خداست را بیان می‌کنند. درس زندگی این مردم همین بس که به احترام قرآن، همدل و هم زبان قرآن را با جان و دل قرائت می‌کنند.
درس زندگی این مردم همین بس که برای برگزاری چنین مراسمی، پا به پای خادمین آستان، فرش پهن می‌کنند، رحل قرآن می‌چینند و در یک کلام مسئولیت اصلی مراسم را مردم شهر دارند و چه زیباست لحظه طلوع آفتاب در چنین مکانی.
یادآور می‌شود، آیین جزء‌خوانی قرآن کریم همزمان با ایام ماه مبارک رمضان پس از اقامه نماز صبح در آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی(ع) شهرستان آران و بیدگل در حال برگزاری است.
این آیین معنوی هر روز صبح از شبکه قرآن و معارف پخش می‌شود.
محمدرضا آرانی
انتهای پیام
captcha