رویکرد جدید نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3814075
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴

رویکرد جدید نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حجت‌الاسلام و المسلمین شاه‌مرادیان استقبال گسترده مردم از نمایشگاه بین‌المللی قرآن را نشان عنایت خداوند و توجه مردم به قرآن دانست و گفت: معاونت امور فرهنگی و آموزشی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در سالهای قبل نیز در نمایشگاه قرآن غرفه داشت و امسال باشکوه‌تر حضور پیدا کرده است.

برگزاری ۲۷ دوره مسابقات قرآن روستایی و عشایری/ وزارت جهاد کشاورزی رتبه برتر مسابقات حفظ قرآن را از آن خود کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین شاه‌مرادیان، معاون امور فرهنگی و آموزشی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، در گفت‌وگو با ایکنا استقبال گسترده مردم از نمایشگاه بین‌المللی قرآن را نشان عنایت خداوند و توجه مردم به قرآن دانست و گفت: معاونت امور فرهنگی و آموزشی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های قبل نیز در نمایشگاه قرآن غرفه داشت و امسال باشکوه‌تر حضور پیدا کرده است.
 
وی درباره فعالیت‌های قرآنی این حوزه معاونت اظهار کرد: تاکنون در این حوزه ۲۹ دوره مسابقات سراسری ویژه کارکنان و فرزندان آن‌ها و ۲۷ دوره مسابقات قرآن روستایی و عشایری در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده است که بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن روستایی و عشایری در سطح ملی با حضور ۴۰۰ نفر در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۱۵جزء، حفظ کل قرآن، قرائت، مفاهیم، روخوانی و ترتیل قرآن در مشهد برگزار شد.
 
شاه‌مرادیان افزود: سطح مسابقات بسیار خوب بود و مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات نیز در حرم امام رضا(ع) برگزار شد و معاونت امور فرهنگی و آموزشی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در زمینه مسابقه حفظ قرآن رتبه برگزیده را بین نهاد‌های دولتی کسب کرد و مورد تقدیر قرار گرفت.

وی با اشاره به تشکیل اداره قرآن و عترت با عنوان دارالقرآن در این معاونت گفت: در این مرکز علاوه بر فعالیت در زمینه ارائه آموزه‌های قرآنی، پژوهش‌هایی در حوزه قرآن و زندگی، قرآن و سلامت، قرآن و آبزیان، قرآن و میوه‌ها انجام می‌شود.

معاون امور فرهنگی و آموزشی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال رویکرد جدیدی از سوی این مرکز در نمایشگاه قرآن دنبال شده است، اظهار کرد: از جمله اینکه سعی شده خلقت آبزیان و همچنین زیتون، نخل، زنبور و ... که در قرآن آمده به تصویر کشیده شود؛ برای مثال در قرآن آمده از یک دانه ۷۰۰ دانه تولید می‌شود و سعی شده در این غرفه به نمایش گذاشته شود.

وی بیان کرد: همچنین آثار مکتوب که حوزه نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی دارد، مثل طبیعت در آیینه آیات و روایات و طبیعت در اسلام در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است و دانشنامه‌ای با عنوان «دانشنامه اسلامی کشاورزی»  که سه جلد آن چاپ شده و جلد چهارم در دست چاپ است و یکی از افتخارات حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی است.

شاه‌مرادیان افزود: مسابقات قرآن هرسال برای کارکنان، فرزندان آن‌ها و روستاییان و عشایر برگزار می‌شود و حافظان قرآن تاکنون سیر صعودی داشته‌اند. علاوه بر این معاونت آموزشی در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش روخوانی، مفاهیم، ترتیل‌خوانی، حفظ و تفسیر قرآن توفیق خوبی داشته و در زمینه قرآن و عترت نیز گام‌های مؤثری برداشته شده است.

وی با بیان اینکه معاونت امور فرهنگی و آموزشی، متولی مباحث آموزشی، فرهنگی، ترویجی و تبلیغی است، گفت: از دیگر فعالیت‌های این معاونت چاپ کتاب ویژه کودکان است، مثل کشاورزی در اسلام که هنری و تصویری است. در حوزه درسی آموزش و پرورش نیز چند مبحث فرهنگی و قرآنی با رویکرد جهادی در کتاب‌های درسی وارد شده و در کمیته‌های روستایی و عشایری، که متولی آن نماینده ولی فقیه است، مسابقات نقاشی کودکان با موضوعات ذکات و نماز برگزار می‌شود. همچنین در زمینه هنر‌های روستاییان و عشایر جشنواره برپا می‌شود. آشنا کردن کودکان با گردشگری کشاورزی نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

معاون امور فرهنگی و آموزشی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی درباره اقدامات این معاونت در زمینه کمک به سیل‌زدگان گفت: در زمینه حمایت از سیل‌زدگان مقام عالی وزارت و معاونان و سازمان‌های مختلف با تفکر و روحیه جهادی وارد این عرصه شدند و به برآورد و پرداخت خسارت همت گماردند.

وی تصریح کرد: این معاونت در حوادثی مثل سیل و زلزله، همانند زمان جنگ که با مهندسی جنگ حضوری فعال داشت، سعی کرده است که در کنار سایر مردم مشارکت‌های مردمی را به حادثه‌دیدگان ارائه کند.

انتهای پیام
captcha