مسابقه کتاب‌خوانی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3813483
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

مسابقه کتاب‌خوانی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیر کانون فرهنگی ـ هنری بیت‌العباس(ع) بیرجند گفت: این مؤسسه با همکاری کانون فرهنگی ـ هنری بیت‌العباس(ع) در بیرجند مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب «خودکامه یا قانونمدار» را برگزار می‌کند.

مسابقه کتاب‌خوانی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شودمحمدحسین فروتنی، مدیر کانون فرهنگی ـ هنری بیت‌العباس(ع) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت با همکاری کانون فرهنگی - هنری بیت‌العباس(ع) در بیرجند مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب «خودکامه یا قانونمدار» را برگزار می‌کند.
وی افزود: این کتاب به سؤال‌های اساسی در زمینه توقعات از رهبری نظام پاسخ می‌دهد، اینکه چه توقعاتی صحیح است و چه توقعاتی نابجاست و چرا برخی به توقعات نابجا دامن می‌زنند و همچنین چارچوب و ملاک‌های دخالت و برخورد رهبری چیست.
مدیر کانون فرهنگی ـ هنری بیت العباس(ع) بیرجند ادامه داد: با بررسی تاریخ چهل ساله انقلاب، نمونه‌های دخالت یا عدم دخالت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مسائل گوناگون در این کتاب بررسی شده است.
فروتنی بیان کرد: آنچه در این کتاب بیشتر مورد نظر است، اقدامات و رویکرد‌های مسئولین کشور است که مسئولیت اصلی گزینش و انتخاب آنان برعهده مردم است و طبعاً رهبری، نمی‌تواند و خارج از اختیارات قانونی اوست که آنچه مردم انتخاب کرده‌اند را رد کند و آراء مردم را بدون دلیل و حجت قانونی و گزارش مراجع ذیصلاح در این مسأله، باطل کند.
وی افزود: رهبری نظام، از منتخبان مردم حمایت می‌کند تا آنان بتوانند وظایف قانونی خود را انجام دهند و در مواردی که با ناکارآمدی یا بی‌قانونی و یا هر علت دیگری، از مسیر نظام منحرف شوند، رهبری از آن جلوگیری می‌نماید و وظیفه خود را در هدایت عمومی و قوای کشور انجام می‌دهد.
مدیر کانون فرهنگی ـ هنری بیت العباس(ع) بیرجند اظهار کرد: در این مسابقه پرسشنامه همراه کتاب ارائه می‌شود و ارسال کتاب نیز رایگان است و به سه نفر از کسانی که بالاترین امتیاز را به دست آورند، به قید قرعه هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا می‌شود.
فروتنی یادآور شد: تلفن‌های مؤسسه قدر ولایت به شماره‌های‌ ۶۶۴۱۱۱۵۱ و ۶۶۹۷۰۲۱۲ پاسخگوی علاقه‌مندان است.
انتهای پیام

captcha