ضرورت راه‌اندازی سازمان قرآن‌آموزی در کشور
کد خبر: 3812127
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

ضرورت راه‌اندازی سازمان قرآن‌آموزی در کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی_ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی با تاکید بر افزایش علم نسبت با مفاهیم قرآن، خاطرنشان کرد: امروز به راه اندازی سازمان و نهضت قرآن‌آموزی در کشور نیاز داریم.

ضرورت راه‌اندازی سازمان قرآن‌آموزی در کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی اصغر موسوی کیا، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی، امروز ۲۶ اردیبهشت، در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در جهان شناسی ما مسیر برای انسان که اشرف مخلوقات تدارک دیده شده و در قرآن جایگاه آن مشخص شده است.

وی افزود: برای رسیدن به درجات عالی موانعی را باید طی کنیم که راهنمای ما پیامبر(ص) بوده لذا باید برای رسیدن به مراحل بالا به مفاهیمی که ایشان بیان فرمودند توجه کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انسان می‌تواند با این نرحله از معرفت برسد، تصریح کرد:‌ باید به آموزه‌های پیامبر(ص)و کتاب قرآن چنگ زدا و با انان تمسک جوییم.

موسوی کیا با تاکید بر توجه به سلامت اجتماعی و معنوی انسان، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی در جامعه راه حلی دارد و آن چیزی که برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی اتفاق نظر برای آن وجود دارد، بعد سلامت معنوی است.

وی با بیان اینکه سلامت معنوی جز با متوسل شدن به کتاب رستگاری یعنی قرآن امکان پذیر نیست، بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که تنها نباید به ظاهر قران توجه کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: باید نسبت به فهم قرآن، تدبر در قرآن، فهم تفاسیر آن و عمل به قرآن کوشش کنیم.

موسوی کیا با تاکید بر افزایش علم نسبت با مفاهیم قرآن، خاطرنشان کرد: امروز به راه اندازی سازمان و نهضت قرآن‌آموزی در کشور نیاز داریم.

وی ادامه داد: سازمانی که به صورت اختصاصی بر روی مفاهیم قرآن کار کند، نیاز جامعه امروز است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: باید معلمان و عالمان جامعه به این مهم توجه کنند تا دیگران نیز که به این افراد اعتماد دارند، از این افراد پیروی کنند تا قرآن از مهجوریت خارج شود.


انتهای پیام

captcha