دکوپاژ قرآنی را به نوجوانان آموزش می‌دهم
کد خبر: 3811660
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
یک سفالگر:

دکوپاژ قرآنی را به نوجوانان آموزش می‌دهم

گروه هنر ــ یک هنرمند قرآنی گفت: دکوپاژ قرآنی هنر جدیدی است که سعی می‌کنم آن را با ابزار هنری که در اختیار دارم، به نوجوانان آموزش دهم.

رضا مقدم، هنرمند سفالگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره فعالیت‌های خود در این غرفه اظهار کرد: در غرفه‌ای که من در آن فعالیت دارم، هنری جدید به نوجوانان علاقمند به هنر قرآنی آموخته می‌شود که عنوان آن دکوپاژ قرآنی است. به واسطه این هنر ما سعی می‌کنیم راه و رسم زیبایی‌سازیی را به کودکان بیاموزیم.
وی افزود: منظور از زیبایی‌سازی اقداماتی است که نوجوان با زبان هنر برای تبلیغ آموزه‌های قرآنی از آن بهره می‌برد. برای مثال رحل‌های قرآنی در این غرفه وجود دارد که توسط نوجوانان ساخته می‌شود و توسط آن‌ها نیز با آیات الهی تزئین می‌شود.
این هنرمند ادامه داد: کاری که شروع کرده‌ایم، جدید است. برای همین سعی کردیم آموزش هنرمان را از مدارس آغاز کنیم. من در این زمینه فعالیت‌هایی داشته‌ام و در مدارس مختلفی این کار را آغاز کرده‌ام. نکته جالب این است که نوجوانان به این هنر جدید که من از آن به عنوان دکوپاژ قرآنی نام می‌برم، بسیار خوب استقبال کرده‌اند.
مقدم تأکید کرد: از مزیت‌هایی که برای این هنر می‌توان نام برد، کم‌خرج بودن آن است، یعنی هر نوجوانانی با امکاناتی که در خانه در اختیار دارد، می‌تواند دکوپاژ قرآنی انجام دهد. تنها کافیست که توانایی خود را بشناسد تا بتواند از اشیایی که در اطرافش است، به خوبی بهره برد.

وی در انتهای این گفت‌وگو اعلام کرد: تصوری رایج در جامعه ما وجود دارد که هنر قرآنی را کم طرفدار می‌داند، درصورتی که این شکل از هنر به نظرم اگر به خوبی به نوجوان آموزش دهد، علاقمندان بسیاری دارد. این نکته را طی دو سالی که در نمایشگاه حضور دارم، عیناً مشاهده کرده‌ام.

انتهای پیام
captcha