مهجوریت قرآن ریشه بسیاری از چالش‌های امت اسلام است
کد خبر: 3811358
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴
رایزن فرهنگی عراق در ایران:

مهجوریت قرآن ریشه بسیاری از چالش‌های امت اسلام است

گروه بین‌الملل ــ دوری از قرآن در رفتار، اخلاق، منش و از دست دادن روحیه ابتکار ریشه بسیاری از مشکلات‌ و چالش‌های کنونی جهان اسلام است.

به گزارش ایکنا؛ یاسر عبدالزهراء الحجاج، رایزن فرهنگی عراق در ایران با بیان این مطلب در آیین گشایش بخش بین‌الملل نمایشگاه بیست و هفتم قرآن گفت: رمضان ماه بهار قرآن است و خداوند متعال با تمسک به قرآن انسان را به درجات والای معنوی می‌رساند.

وی افزود: امت اسلام در گذشته بسیار قوی، پیشرفته و دارای جایگاه بودند، اما امروز به دلیل مهجوریت قرآن و دوری از کلام وحی در منش، اخلاق و رفتار و از دست دادن اراده و روحیه ابتکار با چالش‌های زیادی مواجه است.

رایزن فرهنگی عراق در ایران در ادامه گفت: دشمنان درصدد هستند که در میان ما ناامیدی ایجاد کنند و به همین دلیل بر ایجاد درگیری، نزاع، اختلاف و تفرقه میان ما تمرکز کرده‌اند.

الحجاج به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا: و همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید» اشاره کرد و گفت: امروز فلسطین به دلیل تفرقه حاکم بر جهان اسلام تحت اشغال رژیم صهیونیستی است و اوضاع در یمن و سوریه بسیار ناگوار است و جمهوری اسلامی ایران نیز تحت تحریم‌های ظالمانه از سوی استکبار جهانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به موضع دولت عراق در عدم همراهی با آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران گفت: دولت عراق تاکنون چندین بار تأکید کرده که ایران بخشی از منظومه تحریمی آمریکا علیه ایران نخواهد بود.

رایزن فرهنگی عراق در ایران به مصیبت‌هایی که از سوی تروریسم داعشی بر عراق تحمیل شد، اشاره کرد و گفت: این گروه منحرف با تکیه بر شکل ظاهری قرآن و تفسیر نادرست آیات، مشکلات و چالش‌های زیادی در سال‌های اخیر برای عراق به وجود آورد.

وی در پایان بازگشت به قرآن و تقویت روحیه ابتکار و اراده را راه‌کار بازگشت مجد و عظمت مسلمانان دانست و از ایران، رهبر معظم انقلاب و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی نمایشگاه قرآن تقدیر کرد.


بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار«قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت ماه تا 4 خرداد ماه در مصلای حضرت امام خمینی( ره)در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha