توجه ویژه عمان به فرهنگ قرآنی/ قرآن پیونددهنده فرهنگی
کد خبر: 3811332
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
در افتتاحیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن مطرح شد؛

توجه ویژه عمان به فرهنگ قرآنی/ قرآن پیونددهنده فرهنگی

گروه بین‌الملل ــ در مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن نماینده وزارت اوقاف عمان از توجه ویژه‌ این کشور به فرهنگ قرآنی خبر داد و مسئول انتشارات یایاسان رستو مالزی نیز بر جنبه پیونددهندگی فرهنگی قرآن کریم تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ خالد الطاروطی، رئیس مرکز پژوهش‌های قیروان دانشگاه الزیتونه تونس، در مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن با ابلاغ سلام مردم تونس به مردم ایران عنوان کرد: دانشگاه الزیتونه از قرن دوم تاکنون در زمینه قرآنی فعالیت می‌کند. این دانشگاه به همه علوم و معارف قرآنی در کل عالم می‌پردازد.

وی ادامه داد: قرآن راهی برای زندگی انسان‌ها در همه شرایط و احوال است؛ چرا که این کتاب الهی است. خوشحال هستیم که دولت ایران این امکان را فراهم کرد تا به فعالیت‌های قرآنی از جمله نمایشگاه قرآن بپردازیم.

محمد شفیع زال، مسئول انتشارات یایاسان رستو مالزی، سخنران دیگر این مراسم بود که اظهار کرد: بی‌گمان پیام فرستاده شده خداوند برای انسان‌ها صلح و دوستی است و پیام اصلی اسلام بر صلح است.

توجه ویژه سلطنت عمان به فرهنگ قرآنی

وی با بیان اینکه تاریخ اسلام فراز و نشیب‌های بسیاری دارد، گفت: قرآن می‌تواند پیونددهنده فرهنگی باشد، همان طور که ما را در این لحظه با ایران پیوند داد که این موضوع یکی از معجزات مصحف شریف است.

فائز بن مرهون الهادی، نماینده وزارت اوقاف عمان، نیز اظهار کرد: قرآن می‌تواند سبب وحدت فرهنگی و اخلاقی مسلمانان شود. سلطنت عمان توجه ویژه به فرهنگ قرآنی دارد؛ فرهنگی که از قدیم نزد مردم عمان بوده و است.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین فعالیت‌های وزارت اوقاف و امور دینی عمان سرپرستی مدارس قرآنی بسیاری است که اقدام به ترویج قرائت قرآن کریم و بررسی معارف آن می‌کند.

توجه ویژه سلطنت عمان به فرهنگ قرآنی

در پایان این مراسم از آثار برگزیده فرهنگ قرآنی شامل چهار مجله «الطاهره» به عربی، «ایران نوین» به زبان اردو، «قرآن شیعه» به زبان ترکی و «محجوبه» به زبان انگلیسی رونمایی شد.

همچنین  از مجله «نگار» به دو زبان عربی و فرانسه که ویژه فرهنگ قرآن از کشور تونس به رشته تحریر درآمده است و «جلوه‌های رحمانی» اثری از ایران که تلفیقی از تصاویر اهل بیت(ع) مبتنی بر آیات وحیانی است نیز در قالب سه جلد رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha