اهتمام به حوزه فرهنگ و قرآن تمام‌شدنی نیست/ وظیفه دانشگاه‌ها چیست؟
کد خبر: 3811003
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
معاون وزیر علوم در گفتگو با ایکنا:

اهتمام به حوزه فرهنگ و قرآن تمام‌شدنی نیست/ وظیفه دانشگاه‌ها چیست؟

گروه دانشگاه ــ معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: کار در حوزه فرهنگی و قرآنی دانشگاه‌ها تمام‌شدنی نیست و انتها ندارد و کارهای بیشتری را می‌طلبد.

امشب///کار در حوزه فرهنگی و قرآنی تمام شدنی نیستغلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره قرآنی‌تر کردن و ایجاد فضای نشاط در دانشگاه‌ها با بهره‌گیری‌‌ از نمایشگاه قرآن گفت: یکی از نکاتی که در بحث ترویج قرآن و ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها بسیار مؤثر است، برپایه نمایشگاه‌ها و برگزاری جشنواره‌هاست و این نمایشگاه می‌تواند این امکان را فراهم کند.
وی افزود: همه اینها با دغدغه‌هایی که در رابطه با فرهنگ قرآنی وجود دارد، سبب می‌شود که آحاد جامعه با دستاوردهایی که در این زمینه وجود دارد، از نزدیک در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها با آن آشنا شوند.
غفاری ادامه داد: با آموزه‌های قرآنی و نشست‌ها و بحث‌های تخصصی که در کنار برگزاری جشنواره و نمایشگاه انجام می‌شود، کمکی به ترویج قرآن است و باعث می‌شود این موضوع مورد توجه و شناخت قرار گیرد و مورد اهتمام باشد که قرآن را در عرصه‌های مختلف توسعه دهیم.
وی در ادامه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طبیعتا همه دانشگاه‌ها به موضوع قرآن ورود دارند، اما برخی از دانشگاه‌ها به دلیل فعالیت‌های علمی‌شان ورود بیشتری دارند، دانشگاه‌هایی که بهره‌مند و برخوردار از رشته‌های علوم قرآنی هستند، به دلیل تولیداتی که در این عرصه دارند، حضورشان بیشتر و پررنگتر است و امروز دانشگاه‌هایی حضورشان پررنگ است که جامع و دارای آثار و تولیدات قرآنی خوبی هستند.
معاون وزیر علوم در پاسخ به اینکه آیا اکنون وضعیت قابل قبولی در حوزه فعالیت‌های قرآنی داریم، گفت: جنس فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به گونه‌ای است که هر چه در این حوزه انجام می‌شود، باز هم نیاز به فعالیت بیشتری دارد و در واقع کار در این حوزه تمام‌شدنی نیست و انتها ندارد و کارهای بیشتری را می‌طلبد.
وی افزود: با توجه به امکانات و منابع دانشگاه‌ها، فعالیت‌های خوبی تاکنون انجام شده، اما این کفایت نمی‌کند و باید کارهای بیشتری انجام دهیم.
انتهای پیام

captcha