کشف ۸۷ درصدی جرائم سایبری در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3810805
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

کشف ۸۷ درصدی جرائم سایبری در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۳۱ فقره جرم سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی شده است، گفت: خوشبختانه امسال ۸۷ درصد از جرائم سایبری در سطح استان کشف شده است.

کشف 87 درصدی جرائم سایبری در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از پایگاه خبری پلیس، علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی، امروز، 22 اردیبهشت ماه اظهارکرد: با توجه به اهمیت فضای مجازی و جرائم شایعی که در این فضا به وقوع می‌پیوندد، بنابراین رصد مستمر آن و برخورد با متخلفان این فضا با قدرت در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین جرائم شایع در فضای مجازی در بحث بانکداری الکترونیک می‌باشد، افزود: با توجه به فیلترینگ پیام رسان تلگرام خوشبختانه درصد وقوع جرایم در این بخش از فضای مجازی کاهش چشمگیری داشته است.
مظاهری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون کارشناسان پلیس فتا استان تعداد 113 فقره جرم در فضای سایبری را کشف و در این راستا تعداد 17 متهم نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند وخوشبختانه امسال 87 درصد از جرائم سایبری کشف شده است.
فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه برداشت اینترنتی، کلاهبرداری از جمله بیشترین جرائم در فضای مجازی طی این مدت بوده، خاطر نشان کرد: همواره برخورد با مخلان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی با قدرت در دستور کار بوده و می‌طلبد تمام دستگاه‌ها به ویژه مردم پلیس را در این راستا یاری کنند.
انتهای پیام

captcha