نمایش آثار جشنواره حکمت و نیایش در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3810498
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

نمایش آثار جشنواره حکمت و نیایش در نمایشگاه قرآن

گروه جامعه ــ دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش از ارائه تعدادی از آثار برتر جشنواره در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: 696 اثر به بخش هنری این جشنواره ارسال شده‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیر شمس، دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار با محوریت تولید آثار پژوهشی و هنری در خصوص نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود، از برگزاری مراسم اختتامیه آن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد و گفت: 31 اردیبهشت‌ماه یا یکم خردادماه، مراسم اختتامیه این جشنواره در مصلی تهران برپا می‌شود.

وی در خصوص تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، گفت: هزار و 64 رساله و پایان‌نامه، هزار و 562 کتاب شامل تألیف و ترجمه، 450 متن ادبی، شعر و داستان کوتاه و در مجموع سه هزار و 76 اثر در بخش پژوهش و ادبی به دبیرخانه ارسال شده است.

حجت‌الاسلام شمس ادامه داد: در بخش هنری، فیلمنامه و نمایشنامه 209 اثر، نقاشی‌ خط 126 اثر، آواها و خوانش‌ها 183 اثر، فیلم کوتاه و انیمیشن 87 اثر، پوستر 91 اثر و در مجموع بخش هنری 696 اثر به دبیرخانه رسیده و آثار برای داوری به دبیران تخصصی تحویل داده شده‌ است.

وی در خصوص سطح کیفی آثار ارسالی، گفت: این جشنواره برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود. ممکن است در بخش پژوهشی و ادبی جشنواره‌های مشابهی برگزار شده باشد اما در بخش هنری برای اولین بار است که موضوع نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه محور بخش هنری قرار گرفته‌ است.

شمس با اشاره به اینکه انتظار دریافت این کمیت و کیفیت از آثار را نداشته‌اند، گفت: آثار برتر ارسالی به جشنواره در نمایشگاه قرآن امسال به نمایش درآمده است و علاقه‌مندان با حضور در غرفه جشنواره حکمت و نیایش می‌توانند از این آثار بازدید کنند؛ امیدواریم به سبب ارتباطی که با هنرمندان برقرار شده است، آثار ماندگارتری در آینده خلق شود.

نمایش آثار جشنواره حکمت و مطهر در نمایشگاه قرآن

انتهای پیام 

captcha