مرگ مرد جوان در معدن آلبلاغ اسفراین
کد خبر: 3810244
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳

مرگ مرد جوان در معدن آلبلاغ اسفراین

گروه اجتماعی -رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی شهرستان اسفراین از فوت یک مرد جوان در معدن آلبلاغ خبر داد.

مرگ مرد جوان در معدن آلبلاغ اسفراین

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، امین کشوری، رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی اسفراین با بیان اینکه ساعت۱۴:۳۰ عصر امروز ۱۹ اردیبهشت حادثه فروریختن معدن و مصدوم شدن دو مرد جوان اسفراینی گزارش شد، اظهارکرد: یک آمبولانس به محل اعزام و تکنسین‌ها برای پیگیری مصدوم‌ها پای پیاده به محل رفتند.
وی با اشاره به اینکه برای انتقال مصدومان با هلی کوپتر هلال احمر تماس گرفته شد، افزود: متاسفانه یکی از مصدومان به نام «مهدی نظرزاده» ۳۸ ساله در صحنه فوت و مصدوم دیگر از محل متواری و نیروهای اورژانس او را نیافتند.
وی گفت: اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) و آمبولانس در حال آماده باش هستند.
به گزارش ایکنا معدن سرب و روی آلابلاغ واقع در منطقه حفاظت شده ساریگل اسفراین که به تازگی یافت شده، با هجوم انبوه مردم محلی برای برداشت سرب و رو به رو شده است.
این معدن در ناحیه‌ای مرتفع و سخت گذر در میان کوه‌های آلابلاغ قرار دارد که بهره برداران غیرمجاز از مواد معدنی، مواد برداشتی خود را با چهارپا به پایین کوه منتقل کرده و به دلالان می فروشند.
معدن مزبور به علت واقع شدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، هنوز به ثبت نرسیده و روزانه حدود 500 نفر با حضور در این مکان به صورت غیرمجاز از آن برداشت می‌کنند.
انتهای پیام

captcha