اعلام آغاز رمضان در 9 کشور از 3 قاره جهان
کد خبر: 3808930
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

اعلام آغاز رمضان در 9 کشور از 3 قاره جهان

گروه بین‌الملل – با نزدیک شدن به پایان ماه شعبان، برخی کشورها دوشنبه (16 اردیبهشت) را اولین روز رمضان اعلام کرده و برخی کشورهای دیگر غروب امشب به استهلال (رویت هلال ماه قمری) ادامه می‌دهند تا روز اول رمضان را تعیین کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از خلیج‌تایمز؛ شورای ملی ائمه استرالیا با صدور بیانیه‌ای فردا را روز اول ماه رمضان اعلام کرد.
 
در این بیانیه آمده است: پس از مشورت گسترده با رهبران مسلمان در سراسر استرالیا، «ابراهیم ابو محمد»، مفتی اعظم استرالیا و  شورای ائمه این کشور، دوشنبه 6 می (16 اردیبهشت) را روز اول ماه رمضان اعلام می‌کنند.
در این بیانیه از مسلمانان این کشور خواسته شده با دعوت غیر‌مسلمانان به مراسم افطار خود، از این فرصت برای از بین بردن برداشت‌های نادرست از اسلام استفاده کنند.
همچنین با توجه به عدم رویت ماه رمضان در عربستان در غروب شنبه، امروز در این کشور29 شعبان است و فردا روز اول ماه رمضان خواهد بود.
 کمیته استهلال ماه رمضان در امارات نیز اعلام کرد که امروز پس از نماز مغرب، جلسه این کمیته به سرپرستی وزیر دادگستری این کشور برگزار می‌شود.
از سوی دیگر، کشورهای ترکیه،  قطر، کویت، شیعیان و اهل سنت لبنان، اهل سنت عراق و نیز لیبی و فرانسه فردا را روز اول ماه رمضان اعلام کردند.علاوه بر این، در کشورهای فلسطین، اردن، مصر، سودان، مغرب، تونس، الجزایر و موریتانی، استهلال ماه امروز ادامه خواهد یافت.
انتهای پیام
captcha