برگزاری ششمین محفل انس با قرآن در دارالقرآن السابقون تبریز
کد خبر: 3808252
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

برگزاری ششمین محفل انس با قرآن در دارالقرآن السابقون تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی- با حضور قاریان و حافظان ممتاز ملی و بین‌المللی کشور ششمین محفل انس با قرآن کریم در دارالقران السابقون تبریز برگزارشد.

ششمین محفل انس با قران و عترت در تبریز برگزارشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی با حضور قاریان و حافظان ممتاز ملی و بین‌المللی کشورماه شب گذشته ششمین محفل انس با قرآن کریم در دارالقران السابقون تبریز برگزارشد.
حصور قاریان و حافظان ممتاز از جمله استاد علیرضا رضایی موذن و قاری حرم مطهر امام رضا علیه السلام و استاد علیرضا سلطانی اقدم استقبال مردمی از این محفل فرهنگی و قرآنی با حضور خواهران و برادران موجب برگزاری هر چه پرشورتر آن شده بود.
یکی از برنامه های اجرا شده در این محفل قرآنی اجرای تواشیح توسط گروه تواشیح و مدیحه سرایی «بشری» بود که همخوانی زیبای این گروه مورد استقبال همه حاضران قرار گرفت و یکی دیگر  از برنامه های گروه بشری اجرای  همخوانی  سرود انتظار بود.
تلاوت زیبای استاد علیرضا رضایی و استاد سلطانی اقدم فضای معنوی خاصی به این محفل قرآنی بخشیده بود.
تقدیر از خادمان قرآنی در این برنامه یکی دیگر از برنامه های اجرا شده در این محفل قرآنی بود.
پویا منفرد خطیبی, مدیر دارالقرآن السابقون تبریز در این محفل قرآنی مهم ترین هدف از اجرای طرح کرسی های تلاوت را ایجاد ظرفیت برای حافظان و قاریان قران کریم عنوان کرد.
وی افزود: قاریان و حافظان قرآن کریم زمان زیادی از عمرشان را صرف یادگیری و حفظ قرآن کریم نمودند ولی اجرای برنامه نداشته اند بنابراین اجرای طرح کرسی‌های تلاوت در مساجد باعث می گردد که حافظان و قاریان به اجرای برنامه های مختلف در مکان های متعدد بپردازند.
وی با اشاره به اینکه کرسی‌های تلاوت مساجد همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود اظهار کرد: اولین کرسی تلاوت روز سه شنبه ۱۷اردیبهشت ماه همزمان با دومین روز ماه مبارک رمضان در مسجد قمربنی هاشم در خیابان جلالیه برگزار می شود.
منفرد خطیبی ادامه داد: دومین کرسی تلاوت روز ۲۱اردیبهشت همزمان با ششمین روز ماه مبارک رمضان در مسجد علی بن ابیطالب خیابان دامپزشکی برگزار می شود و در این برنامه سعید جباری به عنوان قاری و امیررضا قیامی به عنوان حافظ قرآن کریم حضور می یابند.
این فعال فرهنگی و قرآنی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح کرسی‌های تلاوت بعد از اعلام نیاز مساجد از هر یک از مساجد یک رابط قرآنی به ما معرفی می‌شود و طبق اعلام نظر آنها در یک روز مشخص یک نفر قاری قرآن به آن مسجد اعزام می‌شود و قاری قرآن بعد از اقامه نماز ۱۰ دقیقه برای آنها قرآن تلاوت می‌کند و ادامه این برنامه در طی سال‌های آینده باعث ایجاد یک جریان فرهنگی و قرآنی در شهر شده و برای قاریان ظرفیت تلاوت ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

captcha