زنجان؛ میزبان پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو
کد خبر: 3804161
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

زنجان؛ میزبان پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو خبر داد و گفت: ۱۴ کشور برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

زنجان، میزبان پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکوبه گزارش ایکنا از زنجان، یحیی رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، شامگاه دوشنبه، 26 فروردین‌ماه در نشست مشترک پیرامون برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو، اظهار کرد: پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو از 29 فروردین‌ماه تا اول اردیبهشت‌ماه امسال برگزار خواهد شد و 14 کشور برای حضور در این دوره اعلام آمادگی کردند.
وی ادامه داد: در طول برگزاری چهار روزه این جشنواره در زنجان، شاهد حضور سفرا و دیپلمات‌ها‌ از کشورهایی چون  اتریش، سریلانکا، عمان، یونان، ترکمنستان، افغانستان، تاجیکستان، اندونزی، ترکیه، آذربایجان، هندوستان، روسیه، کرواسی و ... خواهیم بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم 18 گروه آشپزی خارجی به طبخ و ارائه غذا خواهند پرداخت که این ظرفیت می‌تواند طعم‌های زیادی را برای ذائقه‌های مختلف فراهم کند.
این مسئول همچنین از برپایی 30 غرفه برای طبخ غذاهای ایران در پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره اکو، غرفه‌هایی از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان‌شرقی، همدان، سمنان، یزد، کردستان، خراسان رضوی و شمالی، البرز، تهران، خوزستان، اصفهان، مرکزی، قزوین، بوشهر، فارس و زنجان حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه حضور کشورهایی چون یونان، اندونزی، اتریش، هندوستان و بنگلادش برای اولین‌بار در این جشنواره اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو در ساعت 17 روز 29 فروردین‌ماه و مراسم اختتامیه این جشنواره نیز روز اول اردیبهشت‌ماه، مصادف با نیمه شعبان و همراه با برگزاری جشن‌های مربوط به این عید بزرگ برگزار خواهد شد.
رحمتی خاطرنشان کرد: جمعیت ساکن در منطقه اکو و جاده ابریشم بالغ بر 2 میلیارد و 450 میلیون نفر است که بی‌تردید با برگزاری جشنواره بین‌المللی غذای اکو می‌توانیم در گردش مالی این تعداد جمعیت سهم ارزنده‌ای را داشته باشیم.
 وی با اشاره به اینکه قدردانی از برگزاری این جشنواره در نشست سالانه اکو و نیز اعلام طرح «زنجان 2020» به عنوان پایلوت گردشگری کشورهای اکو از دستاوردهای مهم این جشنواره به‌شمار می‌رود، افزود: معرفی استان زنجان در مقیاس بین‌المللی، توسعه غذای گردشگری، ترویج غذای سالم، حرکت در راستای معرفی راه ابریشم و ... از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به‌شمار می‌رود که علی‌رغم کسب موفقیت‌های قابل قبول در این عرصه، معتقدیم با نقطه مطلوب فاصله داریم.
انتهای پیام
captcha