سامانه جامع ثبت اطلاعات فعالان قرآنی آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد
کد خبر: 3802194
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

سامانه جامع ثبت اطلاعات فعالان قرآنی آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی سامانه جامع ثبت اطلاعات و آمار فعالان قرآنی استان خبر داد.

سامانه ثبت اطلاعات و آمار فعالان قرآنی آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد

رحیم وظیفه شعاع، مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت استان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از راه‌اندازی سامانه جامع ثبت اطلاعات و آمار فعالان قرآنی استان خبر داد و گفت: ارائه آمار دقیق از وجود حافظان و قاریان قرآن کریم یکی از مطالبات جدی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بود و ایشان در دیدارهای مختلف از نبود سامانه جامع ثبت آمار و اطلاعات فعالان قرانی در استان رضایت کافی نداشتند.
وی ادامه داد: در این راستا و جهت پاسخگویی به مطالبه جدی و برحق امام جمعه تبریز پس از سه ماه کار فنی و سیستمی سامانه جامع ثبت اطلاعات و آمار فعالان قرآنی آذربایجان شرقی با عنوان «حاملان نور» به نشانی http://www.hanv.ir راه‌اندازی شده است.
وظیفه شعاع ادامه داد: این سامانه برای اولین بار در کشور در استان آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شده است و بیش از ۶۰۰ نفر از فعالان قرآنی در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد حافظان و قاریان قرآن در دست نیست ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این سامانه بتوان لیست جامع و دقیقی از تعداد فعالان قرآنی استان به دست آورد.
مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 80 درصد ثبت نام کنندگان در این سامانه حافظان و قاریان قرآن کریم است و کمیته‌های فنی حفظ و قرائت قرآن کریم تشکیل شده و اطلاعات وارد شده را ممیزی و تأیید می‌کنند.

انتهای پیام

captcha