تأکید بر مدیریت فضای مجازی و حفظ وحدت ملی در سخنرانی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری
کد خبر: 3797452
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

تأکید بر مدیریت فضای مجازی و حفظ وحدت ملی در سخنرانی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری

گروه سیاسی ــ نمایندگان استان فارس و گیلان در مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور خود در ششمین اجلاس دوره پنجم بر ضرورت مدیریت فضای مجازی و حفظ وحدت ملی و مقابله با توطئه‌های دشمنان در این دو مقوله تأکید کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان امروز در نطق پیش از دستور ششمین اجلاس دوره پنجم این مجلس، با تبریک آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی گفت: چهل سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی گذشت. با الطاف خفیه و جلیه الهی، نهالی که چهل سال پیش توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی غرس و با خون پاک شهیدان آبیاری گردید هم اینک به درختی تنومند و ریشه‌دار تبدیل شده است و پنجمین دهه خود را با اقتدار و استحکام بیشتر آغاز می‌کند. امروز دشمنان به خوبی دریافته‌اند که این نظام مستحکم و مردمی با کودتا و جنگ نظامی از بین نمی‌رود و از این رو بر دو محور اقتصاد و فرهنگ متمرکز شده‌اند و در محور فرهنگ هم بیشترین تلاش دشمن، مدیریت فضای مجازی و هدایت شبکه‌های اجتماعی است؛ شبکه‌هایی که با همه توان و با بیشترین قدرت کیان و موجودیت ایران و اسلام را نشانه گرفته‌اند؛ ولی با کمال تأسف از مسئولان امر و دولتمردان ذی ربط چیزی جز انفعال و عدم تدبیر و نبود عزم و گاه کارشکنی در مقابله با این جنگ همه‌جانبه دیده نمی‌شود.

وی افزود: دشمنان دین و فرهنگ نعره‌زنان و رجزخوانان، در حال تازیدن به همه هستی این مردمند ولی دولتمرد ما به این افتخار می‌کند که دستش هرگز روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت و یا این شعار تبلیغاتی و احساسی و بی‌پایه را سر می‌دهد که در این کشور هستند کسانی که با علم و پیشرفت و فناوری مخالفند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری با اشاره به اهمیت فضای مجازی بیان کرد: هیچ کس در این کشور با اصل رسانه‌های مجازی مخالف نیست و احدی منکر خدمات و فواید این رسانه‌ها نیست. آن چه مورد مخالفت شدید متدینان، خانواده‌های شهدا و در رأس همه مراجع عظام است، ولنگاری و سپردن مدیریت این فضا به دشمنان است. آن چه مورد سؤال جدی است آن است که چرا دولت و به خصوص وزارت ارتباطات در این همه سال اهتمام جدی به راه‌اندازی پیام‌رسان‌های بومی نداشته است؟ چرا دولتمردانی که سوگند خورده‌اند حافظ دین و نگهبان ارزش‌های الهی باشند، در این مورد کاری نمی کنند؟ آیا آثار مخرب و خانمان برانداز این فضا را نمی بینند؟

کلانتری اظهار کرد: آیا ورود فرهنگ منحط غرب به درون خانواده‌ها، افزایش آمار طلاق، بالا رفتن سن ازدواج و موارد مشابه، چیز کمی است؟ آیا انتشار محتواهای الحادی و اهانت و فحاشی و جسارت به خدا و پیامبر و ائمه و توهین به مراجع عظام قابل اغماض است؟ آیا می توان به اشاعه فحشا و ترویج منکرات و بر تبلیغ مواد مخدر و مشروبات الکلی چشم فروبست؟ آیا می توان افزایش میزان اعتیاد و تبلیغ و ترویج کالاهای قاچاق را نادیده گرفت؟ آیا اخلال در وحدت و وفاق ملی، ضدیت با قانون اساسی، مخالفت با استقلال و تمامیت ارضی کشور، تحریف تاریخ انقلاب اسلامی، القای بدبینی و نا امیدی نسبت به مشروعیت و کارآمدی نظام اسلامی، تبلیغ و معرفی گروه‌ها و احزاب غیر قانونی، انتشار اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی شده، تحریک به اغتشاش و فتنه‌گری و اخلال در نظام اقتصادی کشور، آیا اینها جرم‌های کوچکی هستند؟

نمابنده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: چطور از افزایش 140 درصدی جرایم فضای مجازی و رایانه‌ای و یا از افزایش 300 درصدی کلاهبرداری های رایانه ای اطلاع دارید و با این وجود، در بومی‌سازی و مدیریت این فضا، اهمال و یا کارشکنی می‌کنید؟ با کمال تأسف و درد برخی از مسئولان ذی ربط، به جای حل مشکلات این عرصه، سیاسی‌کاری می کنند و به هدف تأثیر‌گذاری در انتخابات آتی، خود را مخالف فیلترینگ و رقیب را طرفدار آن معرفی می‌کنند و به منظور جلب آرای احتمالی، جامعه را به سوی دو قطبی شدن پیش می‌برند. اینان گاه به صراحت می‌گویند نمی‌شود کاری کرد. ولی دلسوزان واقعی مردم، بارها به این طیف گفته‌اند خیر می شود کارها کرد به شرطی که احساسی باشد و تعهدی و تدبیری. مکررا گفته شده کشور چین که در آن جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر زندگی می‌کنند و تعداد کاربران فضای مجازی آن بیش از کل جمعیت اروپا و بیش از 11 برابر کل جمعیت ایران است، هم فضای مجازی خود را به خوبی مدیریت نموده و هم موتورهای جستجوگر ملی و داخلی را جایگزین موتورهای خارجی کرده است.

نماینده مردم فارس در پایان بیان کرد: غرب‌گرایان و غرب باوران ما خوب می‌دانند کشورهایی مانند سوئد، کانادا و کره جنوبی که خود را نمادهای مردم سالاری و آزادی بیان می‌دانند، گسترده‌ترین میزان فیلترینگ اینترنت را اعمال می‌کنند. آنان به خوبی واقفند که فرانسة مدعی حقوق بشر، شدیدترین نظارت های حکومتی را بر فضای سایبری دارد و می‌دانند که بزرگترین مرکز کنترل اینترنت جهان یا به اختصار جی سی اچ کیو ( G C H Q) در انگستان قرار دارد.

همچنین نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تبریک حلول ماه رجب و اعیاد این ماه گفت: در آغاز سخن حلول ماه رجب بر همه مؤمنین و رجبیون بشارت باد و همچنین ولادت باسعادت سیدالاوصیاء مولی المتقین علی بن ابی طالب (ع) و مبعث خاتم انبیاء را به همه انسان‌های آزاداندیش و حق‌طلب و همه مظلومان عالم و به ملت بزرگ ایران و خبرگان محترم و رهبر معظم انقلاب حضرت آیةالله عظمی خامنه ای و حضرت بقیه الله الاعظم تبریک عرض می نمایم و وظیفه دارم از ملت بزرگوار، بصیر و صبور ایران اسلامی بخاطر حضور پرشور در 22 بهمن تشکر نمایم و این حضور گسترده مردم و قدرت و اقتدار نظامی وجود نیروهای جان برکف است که پشتوانه قوت کلام مسئولین در صحنه سیاسی و چانه‌زنی در عرصه دیپلماسی است و باعث دور کردن هر فکر باطل و خطرناک نسبت به این ملت بزرگ و انقلاب اسلامی می‌شود.

وی افزود: خداوند را شکرگزاریم که چهل سال پرفراز و نشیب انقلاب با دستاوردهای فراوان را با سربلندی علی رغم دشمنی های خانمانسوز و بی امان پشت سر گذاشته و چله دوم انقلاب را را رهنمودهای رهبر بصیر و دلاور با برنامه گام دوم انقلاب به فضل خداوند متعال و همت کارگزاران کاردان و انقلابی آغاز خواهیم نمود.

وی افزود: در اینجا جا دارد به مناسبت درگذشت اساتید و پیشکسوتان و همکاران گرانقدر مخصوصاً حضرت آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی و حضرت آیت الله مومن فقدان آن عزیزان را تسلیت گفته و از خداوند متعتال واسعه را برای آنان مسلت نمایم. همچنین شهادت هموطنان عزیز در گوشه و کنار کشور بویژه مرزبانان و پاسداران عزیز را تسلیت عرض می‌کنم و از صدا و سیما در رابطه با ساخت برنامه های خوب و مستند در مورد انقلاب اسلامی و تاریخ قبل از انقلاب تشکر فراوان می‌نمایم.

آیت الله حسینی اشکوری در ادامه چند نکته را متذکر شد، گفت: یکی از امور بسیار مهم که دشمن درصدد بر هم زدن آن است وحدت ملی است زیرا با رخنه کردن درمیان امت و سوء استفاده از اختلاف نظرها و تنوع قومی و زبانی و دینی و مذهبی و سیاسی و در حال حاضر دامن زدن به مشکلات معیشتی و اخلال در امور اقتصادی است؛ در این برهه وظیفه و هوشیاری خاص خود را می‌طلبد بویژه کارگزاران نظام با دقت در رفتار و گفتار خود نباید دشمنان خود را امیدوار کنند.

وی اظهار کرد: عوامل ایجاد حفظ وحدت حراست از وحدت و انسجام ملی که عمده آن پیروی از رهبری نظام، و پافشاری برشعارهای اصلی انقلاب و پاسداری از آن و رسیدگی به وضع معیشت مردم با مدیریت جهادی است که نباید از آن غفلت گردد.

حسینی اشکوری بیان کرد: یکی دیگر از ابزارهای دشمن در جهت اهداف ظالمانه، ایجاد اختلاف و تنافر میان جمهوری اسلامی و سایر کشورها بخصوص کشورهای اسلامی بویژه همسایگان با ترویج ایران‌هراسی در گفتار و اقدامات عملی و مستندسازی و احیانا بهره برداری از اعمال ناخواسته از طرف خودی‌ها است؛ که مقابله با آن دیپلماسی هوشمند و فعّال جمهوری اسلامی را می‌طلبد و نیز ارگان‌های تبلیغاتی و رسانه‌های عمومی در خنثی‌سازی و مقابله با این نقشه‌های شوم دشمنان بسیار کارساز خواهند بود و مراودات تجاری وگردشگری در این راستا بسیار موثر خواهد بود که از آن نباید غفلت کرد و این اختلاف افکنی که خواسته آمریکا و به سود اوست ما باید در جهت مخالفت این خواسته حرکت کنیم و در صدد رفع اختلاف و تنش‌زدایی با کشورها و ایجاد دوستی و مراوده باشیم.

وی ادامه داد: امریکا با ایران‌هراسی به چپاول ثروت‌های منطقه پرداخته و ملت‌ها را به جان هم انداخته که هر روز شاهد نابودی تعداد زیادی از انسان ها هستیم که نقش امریکا در آن آشکار است زیرا با به راه انداختن جنگ‌های نیابتی که بوسیله شیطان بزرگ از پایگاه‌ها و سفارت‌خانه‌ها مدیریت می گردد و در این راستا همکاری بعضی از این کشورهای به اصطلاح متمدن و ازادیخواه در جنایت علیه بشریت را نمی‌توان نادیده گرفت. البته این نکته درخور اهمیت است که در عین حال نباید با دشمن‌پنداری، خلق دشمن کرد و یا به دشمنی دامن زد و خود را در مضایقات غیرضروری قرار بدهیم ولی دشمن‌شناسی و شناخت دسیسه‌های دشمن امری ضروری است. اینکه گفته می‌شود آمریکا تنها درمقابل ما ایستاده است ظاهراً به دور از واقعیت است زیرا از اقدامات و برخوردهای بعضی از کشورها بویژه اروپائیان، ایران‌ستیزی مشهود است (لتعرفنهم فی لحن القول) و نیز آن را در اقدامات عملی و موذیانه آنان در پشت پرده می‌توان پی برد.

نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان گفت: یک نکته بسیار جای شگفتی است که جهان امروز به غیر از جمهوری اسلامی ایران وعدّه قلیل، تحت اسارت و زورگویی‌های آمریکا قرار دارند و قیمومیّت این قلدر را پذیرفته‌اند و آمریکا با تحمیل اراده خود بر آنها به تاخت و تاز پرداخته و حاکمیت کشورها را آشکارا زیر سؤال برده است و ملت‌های این حکومت‌ها باید احساس حقارت کنند که حکام‌شان می‌بایست از آمریکا اجازه بگیرند که تا چند ماه مثلا حق خرید فلان کالا از فلان کشور یا فروش به فلان کشور را داشته باشند و این مایه مباهات است که جمهوری اسلامی با تمام قدرت در برابر زورگویی آمریکا ایستاده است و پوزه او را به خاک مالیده است. آری این مقاومت و شکستن شاخ غول مستکبر بی‌تاوان نیست و هزینه آن را ملت سرافراز و سربلند با صبوری پرداخته و می پردازند و خداوند نصرت کامل را به زودی نصیب این ملت خواهد گردانید انشاءالله تعالی.

وی یادآور شد: نکته دیگر، حراست از مرزها بویژه مرزهای شرقی است که بسیار حایز اهمیت است. امید است که در این زمینه کوتاهی نگردد و کشورهای همسایه بویژه پاکستان متوجه مسئولیت خود و سو استفاده دشمنان از حسن همجواری باشند.

حسینی اشکوری تأکید کرد: اما مسئله معیشت مردم و افت ارزش پول ملی و گرانی ارزاق عمومی از دغدغه‌های همه دلسوزان و از آن جمله مسئولین اجرایی کشور است و اینگونه هم نیست که مسئولین در برابر آن بی‌تفاوت باشند و حتما درصدد چاره سازی هستند ولی گاهی از مسئولین محترم مطالبی شنیده می شود که جای تامل دارد. مثلا می‌گویند علت گرانی فلان کالا در کشور به خاطر ارزانی و قاچاق آن به دیگر کشورها می‌شود و یا مثلا بنزین و گازوییل چون در ایران ارزان است سبب قاچاق آن می‌شود ولی سوال اساسی این است که چرا با این گستردگی این کالاها قاچاق می شوند؟ آیا غیر از ضعف مدیریت و عدم نظارت که حتما بی‌تاثیر نیست، مسئله بیکاری و نبود درآمد لازم و زمینه کسب سالم و گرانی و سنگینی هزینه زندگی موجب نمی گردد که افراد برای امرار معاش و تدارک کمبود زندگی و تلافی کاهش ارزش پول از این راه ناسالم استفاده کنند و درصد قاچاق ناگهانی با این سرعت بالا رود.

وی ابراز کرد: البته دست‌های مخفی و آشکار دشمن را در این زمینه نباید نادیده گرفت، مسئله معیشت مردم به حکم عقل و شرع امری بسیار مهم و حائز اهمیت است.

نماینده گیلان در پایان با تشکر از راه‌اندازی خط ریلی راه‌آهن قزوین رشت و ده‌ها پروژه دیگر که در گیلان و سایر نقاط کشور تحقق یافته است، در مورد دریاچه خزر و همچنین اعطای کالا برگ نسبت به اقلام ضروری که در جنگ ظالمانه اقتصادی امری لازم است را به مسئولین محترم یاداور شد.

انتهای پیام

captcha