اصناف در شرایط كنونی، صبوری و ایثار داشته باشند
کد خبر: 3796287
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

اصناف در شرایط كنونی، صبوری و ایثار داشته باشند

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس اتاق اصناف فارس با اشاره به مشكلات اقتصادی كنونی كشور گفت: اگر اصناف، صبوری و همت و ایثار نداشته باشند، مشکلات زیادی برای کشور به وجود می‌آید.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدمحمود هاشمی، رئیس اتاق اصناف فارس، امروز، 18 اسفندماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به تشدید تحریم‌های خارجی و مسائل و مشکلات داخلی ناشی از آن، گفت: اگر اصناف صبوری و همت و ایثار نداشته باشند، مشکلات زیادی برای کشور به وجود می‌آید.
وی تأکید کرد با وجود کنترل بازار و هماهنگی و تعامل بین اصناف و دولت و حتی اصناف و مجلس می‌توان از این ظرفیت بیشترین بهره‌برداری را کرد.
هاشمی با اشاره به اینکه در چند سال تصدی دکتر همتی با تعامل اتاق اصناف و این اداره‌کل مشکلات زیادی که ممکن بود نگرانی ایجاد کند رفع شد، اظهار کرد: نظارت و نظم کنونی حاکم بر بازار مرهون این همکاری است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه با تصدی رضازاده همان تعامل و هماهنگی با نظارت عالیه بر اصناف برای حل مشکلات تداوم یابد، بیان کرد: 70 هزار واحد صنفی در شهرستان شیراز فعالیت دارند که 44 درصد آن‌ها تولیدی فنی و بیشترین آنها تولیدی خدماتی هستند و باید برای حل مشکلات آن‌ها برنامه‌ریزی شود.
رئیس اتاق اصناف فارس یادآور شد: اصناف و کسبه در دوران کنونی به توجه بیشتر نیاز دارند و به نفع دولت و ملت است ولی کم لطفی می‌شود و آن اعتماد را نمی‌توانید داشته باشید.
وی به تبیین برخی اقدامات انجام شده توسط اتاق اصناف فارس پرداخت و گفت: قوانین مورد نیاز برای اصناف به ویژه احکام مناسب در قالب دوره‌های آموزشی به آن‌ها ارائه می‌شود که باید حد نصاب نمره را کسب کنند تا پروانه برای آن‌ها صادر شود.
رئیس اتاق اصناف استان فارس به مسیر طولانی کسبه صدرا، زرقان و داریون برای حضور در کلاس‌های آموزشی در شیراز اشاره کرد و افزود: برای تسهیل امور اصناف در این شهرها، نمایندگی صدرا و زرقان راه‌اندازی شد.
هاشمی اظهار کرد: با توجه به اینکه تنظیم بازار اهمیت زیادی دارد و اگر عمده فروشان مواد غذایی همکاری نمی‌کردند مشکلات و نگرانی برای مردم ایجاد می‌شد، مدیران باید برای جلب رضایت مردم بیش از پیش تلاش کنند و این تاکید مقام معظم رهبری است.
وی گفت: اعتماد به سه بخش خصوصی اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف و همچنین تعامل و همکاری این سه بخش در کنار بخش دولتی می‌تواند بخشی از گرفتاری‌های مردم کم کند.
انتهای پیام

captcha