دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان با مدیر کانون ترویج کتاب آستان قدس رضوی
کد خبر: 3793248
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان با مدیر کانون ترویج کتاب آستان قدس رضوی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان امروز دوشنبه، ۶ اسفند در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی طی دیداری با مدیر کانون ترویج کتاب و کتابخوانی آستان قدس رضوی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت محتوایی ترویج کتابخوانی گفت: از دغدغه‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود است که استان کرمان با 132 باب کتابخانه عمومی ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی دارد.
وی افزود: طرح کانون کتاب خادم یاران آستان قدس رضوی چنانچه به‌طور متمرکز و ملی اجرا شود با موفقیت همراه خواهد بود و می‌تواند در حوزه فرهنگی و ترویجی کتاب و کتابخوانی مؤثر باشد.
حسین‌زاده بیان کرد: در استان کرمان 62 انجمن فعال با بیش از هزار عضو و 70 هزار متر مربع فضای کتابخانه‌ای موجود است که 30 باب کتابخانه عمومی به مساحت 17 هزار متر مربع به‌همت خیرین استان کرمان ساخته شده است.
عباس مرجانی، مدیر کانون ترویج کتاب و کتابخوانی آستان قدس رضوی نیز در این دیدار گفت: از اهداف اصلی این کانون، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کتابخانه، ترویج فرهنگ وقف و نذر کتاب و حضور مردم در این عرصه است.
وی افزود: تاکنون 850 نفر در سامانه خادم یاران رضوی در سطح کشور در عرصه ترویج کتاب و کتابخوانی اعلام آمادگی کردند که با کمک سازمان‌های همسو همچون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تلاشیم به این حرکت فرهنگی مردمی جهت و هدف دهیم.
مرجانی در راستای استفاده از ظرفیت‌های مشاوره‌ای و تجربه کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: کانون ترویج کتاب و کتابخوانی آستان قدس رضوی به ایده‌ها و تجربیات کتابخانه‌های عمومی در استان کرمان نیازمند است و خواستار همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اجرای طرح‌های این کانون شد.
یادآور می‌شود، در پایان مواردی از همکاری هم‌چون استفاده از منابع و امکانات کتابخانه‌ها، آموزش خادم یاران رضوی، برگزاری جلسات مشاوره کتابخوانی و ... بررسی شد.
انتهای پیام

captcha